شاید اینطور به نظر بیاد که امروزه دیگه تقریبا همه به نوعی با فضای آنلاین سر و کار داشته باشن، اما شاید باورتون نشه که باز هم به صورت روزانه داره به تعداد این افراد اضافه میشه! در مارکتینگ همیشه برقراری ارتباط با مخاطب در مکان و زمان درست اهمیت داشته و داره. مارکتینگ مدرن یعنی ملاقات با مشتری در جایی که حضور داره و این مکان در واقع همون اینترنته. در واقع جست و جوی نام برند شما توسط کاربران در گوگل صفحات واقعی با نام برندتان در شبکه های اجتماعی مهم است.
فروشندگان مختلف میتوانند به واسطه همکاری با دیجیکالا محصولات خود را برای کاربران میلیونی این سایت به نمایش بگذارند تا فروش قابلتوجهی به دست آورند؛ در عوض مبلغی توافق شده که درصدی از فروش است را به دیجیکالا پرداخت میکنند. بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتالی است که شامل مشارکت با یک خردهفروش آنلاین است که در آن از هر فروش یا سرنخهایی که وارد میکنید، کمیسیون دریافت میکنید. با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گستردهای از مخاطبان از طریق وبسایتها، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا خبرنامهها ارجاع داده میشود. به طور کلی، هدف اصلی شرکت های بازاریابی دیجیتال ایجاد ترافیک وب و سرنخ ها و افزایش فروش برای کسب و کار شما از طریق استراتژی های بازاریابی نوآورانه است. سئو یا Search engineoptimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
این مورد برای اکثر کسب و کارها صادق است زیرا مصرف کنندگان زیادی هستند که برای یافتن محصولات و خدمات مورد نظر خود به اینترنت متکی هستند. اگر قصد شما این است که روی سئو، تولید محتوا و شبکههای اجتماعی تمرکز کنید، خبر خوب این است که شما اصلاً به بودجه زیادی احتیاج ندارید. با بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا خواهد بود که برای مخاطب هدف شما تولید میشود که این کار تنها به سرمایه گذاری روی زمان نیاز دارد. آنها بهسادگی به دنبال محصول یا خدماتی هستند که زندگی آنها را کمی آسانتر کند؛ بنابراین روی تسریع فرآیند خرید توسط مشتریان باید تمرکز کنید. این فرآیند از لحظهای که شخصی در وبسایت شما وارد میشود تا لحظهای است که خرید میکند.
این روش، در بین تبلیغات اینترنتی، عموما مفید بوده و همیشه از آن به عنوان یکی از راهکارهای صحیح افزایش و بهبود سئوی خارجی نیز نام برده میشود. تبلیغات همسان یا نیتیو در واقع گونهای از همان تبلیغات کلیکی هستند که به دلیل شباهت فرم محتوای تبلیغات شما با فرم نشر محتوای وبسایت تبلیغکننده باعث ایجاد حس اعتماد بیشتری در مخاطب میشوند و مخاطب تمایل بیشتری برای کلیک روی آنها خواهد داشت. زمانیکه شما خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر بیزنس خود انتخاب میکنید یعنی به دنبال سود بیشتر در کسب و کار خود هستید! پس لازم است در ابتدای نگارش طرح کسب و کار خود، مشخص کنید میزان سوددهی شما چقدر باید باشد تا ادامه روند نگارش بیزنس پلن و انتخاب رسانهها و تعیین بودجه تبلیغاتی بر اساس آن صورت پذیرد. امیدوارم هنوز کاغذ و قلم خود را که در آن شرح کسب و کار خود را نوشتید، در کنار خود داشته باشید!
رشد بیشتر با دیجیتال مارکتینگ
اصلیترین تفاوت تبلیغات به صورت دیجیتال با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعامل آن با کاربران است. دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث میشوند تا کسب و کارهای مختلف بتوانند بدون واسطه با مشتریان خود سی یو وب ارتباط برقرار کنند. اگر دیجیتال مارکتر یک مجموعه بتواند بهترین و پربازدهترین شبکه اجتماعی و کانال تبلیغاتی را بر اساس نوع کالا/خدمت مجموعه انتخاب کند، موفقیت تبلیغات در شبکههای اجتماعی تضمین شده خواهد بود. راه اندازی تحقیقات کیوورد برای بهینه سازی سایت شما و محتوای سئو و اطمینان حاصل کردن از این که مردم می توانند بیزینس شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار اهمیت دارد.
- ازآنجاییکه برای تبلیغات کلیکی معمولاً هزینه اولیه کمی نیاز است، این امر آن را برای مشاغل کوچکی که بودجه محدودی دارند، بسیار مناسب میکند.
- اما اگر شما به دنبال فعالیت حرفهای و اثربخش هستید، باید طریقه کار با این ابزاردیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید.
- با هدفمندسازی بازاریابی برای مخاطبان به کمک این روش، میتوانید علاوه بر صرفهجویی در زمان، به نتایج شگفتآوری دست پیدا کنید.
این بدان معنی است که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر شبکههای اجتماعی و سایر منابع دیجیتال برای دستگاههای تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت و وبسایت شما دارای اپلیکیشن است که کاربران از طریق آن برای خرید اقدام میکنند، این اپلیکیشن نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار میگیرد. دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیتهای بازاریابی میشود که از طریق بستری به نام اینترنت صورت میپذیرد. مشاغل از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی خود استفاده میکنند.
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست و چه کاربردی دارد؟
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از رویکردهای نوین بازاریابی است که در عصر حاضر کاربرد فراوانی پیدا کرده است. نرمافزارهای تحت ویندوز همان نرمافزارهایی هستند که شما در کامپیوتر خانگی و یا رایانه همراه خود (لپ تاپ) نصب کرده و از آنها استفاده میکنید. همراهی و تعامل مخاطب با محتوای شماست که حضور تاثیرگذار شما را تثبیت میکند. نحوهی عملکرد کارشناس محتوا را دو نفر تعیین میکنند استراتژیست و سئو منیجر، آنها مشخص میکنند روی چه خط و استراتژی تولید محتوا را انجام گیرد. قبل از اجرای یک کمپین موفقیت آمیز، شما باید شناخت عمیقی در مورد رفتار و علایق مشتری خودتان داشته باشید.
آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال
شاید بگویید نیازی به سایت ندارم، با یک پیچ اینستاگرامی زیبا هم میتوانم محصولاتم را بفروشم. اما اگر فردا این پیچ به هر دلیلی از دسترس خارج شد، مشتریان دیگر چگونه میتوانند شما را پیدا کنند؟ پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید تا جواب تمام سوالهایتان را بگیرید. به احتمال خیلی زیاد اولین برخورد مشتریان با کسبوکار شما در وبسایت اتفاق میافتد.دیگر نمیتوانید مثل کسبوکارهای سنتی با استخدام یک فروشنده چرب زبان مشتریان را جذب کنید! از گوشی که خریدهاید راضی هستید و هرکسی میپرسد ار کجا خریدی نام فروشگاه اینترنتی را میگویید.
کدام شبکهاجتماعی مناسب کسب و کار شماست؟
ما در مدیر وب 3 کار بسیار مهم انجام می دهیم که باعث گردیده به موفقیت کنونی دست پیدا کنیم، اکنون در این ویدیو به آموزش این نکات خواهیم پرداخت. به هر حال، بعد از تعیین بزرگترین اهداف شرکت خود، سادهترین کار تدوین استراتژی بازاریابی خواهد بود. تعریف شده برسند، از منابع به درستی استفاده کنیم و در نهایت اثربخشی برنامههای بازاریابی خود را افزایش دهیم، باید برنامه و استراتژی داشته باشیم. براساس این استراتژی میدانیم هر کسی چه نقشی دارد، تقویم محتوایی ما چگونه است و چطور باید با گزارشهای تحلیلی مشکلاتمان را اصلاح کنیم. به همین دلیل بازیوارسازی کمک میکند تا خیلیها از بازی ما با خبر شده و درگیر آن شوند.
بدون توجه به این که چه استراتژی را می خواهید اتخاذ کنید، این ۴ سوال را باید قبل از شروع به دیجیتال مارکتینگ پاسخ دهید. من از بس ویدئو ها آقای رهبری رو دیدم، همش صدای ایشون لحنشون موقع خوندن تو گوشم بود. مثلا اگه دسته بندی دیجیتال مارکتینگ رو می گفتید و زیرمجموعه هرکدوم توضیح میدادید شاید سر در گمی کمتر میشد واسه خواننده. بعد از پایان بحث دیجیتال مارکتینگ نوبت آشنایی با ابزارهای آن است، تمام زیرشاخههای بازاریابی دیجیتال ابزارهایی دارند که میتوانید با استفاده از انها کار خود را کنترل و اصلاح کنید. در مقاله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ لیست کاملی ار بهترین ابزارها را میخوانید. اگر شما به برندها وبسایتهای معروف نگاه کنید، مشاهده میکنید که آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض میکنند یعنی پیشنهاد ویژهای را ارائه میدهند و سعی میکنند که وب سایت خود از حالت تکراری دربیاورند.