تجهیزات شبکه چیست؟ راهنمای خرید تجهیزات شبکه فروشگاه تخصصی فیبر نوری و شبکه-امن باش

این دستگاه برای ایجاد Collision Domain های مختلف استفاده می شود و در لایه 2 OSI کار می کند. گیت وی این دستگاه در یک نود شبکه قرار می گیرد و ارتباط با شبکه های دیگری که از پروتکل متفاوتی استفاده می کنند را به وجود می آورد. اکسس پوینت بی سیم این دستگاه امکان اتصال به شبکه های بی سیم را فراهم می کند. در مواردی که شبکه های وایرلس دچار افت سیگنال و کاهش سرعت به دلیل افزایش فاصله بین امواج فرستنده و گیرنده می شود، از آنتن وایرلس برای حل این مشکل استفاده می شود.

از مودم نوع ADSL استفاده می کنند.

جهت مقایسه قیمت تجهیزات شبکه در انواع برند موجود در بازار تجهیزات شبکه، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. تجهیزات شبکه موجود در بانک فیبر نوری و شبکه به شرح زیر می‌باشد. برای دریافت قیمت ها با مشاورین ما در بانک فیبر نوری تماس بگیرید.

به همین دلیل است که شبکه ها و سرویس ها و خدماتی که از طریق آنها به کاربران ارائه می شود، موضوع مهمی است که مورد توجه کاربران این حوزه است. به طوری که سازمان های جدید در پی بنا نهادن شبکه هایی با کارایی مناسب و بستر قوی هستند و سازمان های قدیمی تر می خواهند شبکه و تجهیزات شبکه پسیو و اکتیو خود را ارتقا دهند یا بهینه سازی کنند. به بیان ساده تجهیزاتی که در دسته تجهیزات غیرفعال قرار گرفته می شوند. امروزه به علت کاربرد بسیار گسترده اینترنت و شبکه در جامعه کنونی، به طور معمول اکثر افراد از شبکه استفاده می‌کنند.

  • از این قطعه ی مستطیل شکل برای جمع کرن و مرتب سازی کابل های شبکه استفاده می شود.
  • استفاده از کابل های زوج به هم تابیده در تلفن ها نیز بسیار رایج است.
  • روترها معمولا شامل کلیدهایی هستند که اجازه می­ دهند شما چندین دستگاه را با استفاده از سیم به آن وصل نمایید و همچنین دارای یک رادیوی بی­سیم می باشند که امکان اتصال از طریق Wi-Fi را می ­دهند.
  • می گویند در واقع اکسس پوینت در شبکه های وایرلس همان کاری را انجام میدهد که سوئیچ در شبکه های کابلی بر عهده دارد.
  • برای انجام این کار، شما یک اتصال به روتر یا مودم خود برقرار می‌کنید، داده‌ها را از اینترنت دریافت می‌کند و سپس آنها را به کامپیوتر منتقل می‌کند.

این قطعه مستطیل شکل داخل رک قرار می گیرد و محل جمع آوری کابل ها است. تجهیزات شبکه با پیشرفت تکنولوژی و ادغام شبکه های کامپیوتری مبتنی بر IP مورد توجه شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها قرار گرفتند. هر کدام از این تجهیزات، وظیفه ای خاص را بر عهده دارند و در مجموع یک شبکه را تشکیل می دهند. از جمله شرکت های تولید کننده این تجهیزات، شرکت های اچ پی ، سیسکو ، میکروتیک ، جونیپر ، ایزی گیگز و … می باشند. MANTIVPN یا همان Virtual Private Network سرویسی است که بصورت سخت افزاری و نرم افزاری ارائه میگردد.

یکی از مهمترین انواع تجهیزات شبکه همین کارت شبکه است که از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی شبکه کامپیوتری به شمار می رود. کارت شبکه در واقع ارتباط بین کامپیور و محیط انتقال را برقرار می سازد. هر کارت شبکه یک آدرس فیزیکی یا MAC Address دارد که این آدرس یک عدد 6 بایتی است که سه بایت اول آن سازنده کارت شبکه و سه بایت دوم شماره سریال کارت شبکه را مشخص می کند. تجهیزات شبکه به دو مدل تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو طبقه بندی می شود.

به همین راحتی، روند خرید تجهیزات شبکه شما به اتمام رسیده است و شما صاحب محصول موردنظرتان شده سایت امن باش اید. در صورتی که در خرید محصولی تردید داشتید یا به دنبال اطلاعات بیشتر بودید، حتما با ما تماس بگیرید. در شبکه های کامپیوتری، وسایل و ابزار های مختلفی برای راه اندازی، نگهداری و تعمیر مورد نیاز است. تجهیزات شبکه دامنه گسترده ای از ابزار ها است که همه و همه برای داشتن یک شبکه موثر و فعال مورد نیاز است.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مدل DS-2CD2342WD-I

با این وجود بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تجهیزات شبکه به دلیل واسطه بودن و اینکه خود وارد کننده اصلی قطعات نیستند، توانایی عرضه محصولات با قیمت مناسب را ندارند. در این مرحله، خرید تجهیزات شبکه از یک فروشگاه شبکه انجام شده است و شما آماده اید ببینید آیا برنامه ریزی و طراحی تان برای شما کارآمد است یا خیر. اگر چه در بخش طراحی، خطاهای احتمالی را نیز پیش بینی می کنند، اما زمانی می توانیم به یک دید واقعی از شبکه طراحی شده برسیم که آن را اجرا کرده باشیم. مهم ترین وظیفه مبدل فیبر نوری تبدیل کردن سیگنال دریافتی از کابل مسی و تبدیل آن به سیگنال نوری است. پس از تبدیل کردن این سیگنال آن را با استفاده از کابل فیبر نوری انتقال خواهد داد. پس از انتفال سیگنال نوری هنگامی که به انتهای کابل می رسد با استفاده از یک مبدل فیبر نوری دیگر به سیگنال قابل انتقال با استفاده از کابل مسی تبدیل می شود.

کارت شبکه جهت اتصال کامپیوتر به شبکه محلی در سرعت های 100،10و1000 مگا بیت بر ثانیه بکار میرود. کارت شبکه Lan Card یا Network Adaptor، رابط بین رایانه و محیط انتقال است. چرا که سیستم ها برای اشتراک گذاری منابع سخت افزاری به کمک این قطعه احتیاج دارند.

مودم روتر 4G LTE بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-MR6400

در این فیبر ها، نور در اثر انعکاس های کلی در فصل مشترک هسته یا همان Core و غلاف کلادینگ انتشار پیدا می کند. منابع نوری در این کابل ها، دیود لیزری و دیود های ساطع کننده نور می باشد. پس اتمام این فرآیند، سفارش شما ثبت شده و همکاران ما در بخش فروش در اولین فرصت شروع به آماده سازی و ارسال آن مینمایند.

تجهیزات شبکه چیست؟ راهنمای خرید تجهیزات شبکه فروشگاه تخصصی فیبر نوری و شبکه-امن باش

برای مثال سوییچ هایی که از این فناوری بهره گرفته اند می توانند برق تجهیزات دیگر مثل تلفن تحت شبکه، IP Camera ها و انواع آنتن های بی سیم را تحت پوش خود برای استفاده از جریان الکتریسیته قرار دهند. مودم که در یک جمله مختصر، وظیفه تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ در تلفن و بلعکس را دارد، یکی از منابع تجهیزاتی اکتیو یا فعال در شبکه است. در شبکه ها می توانید از هر نوع مودم با هر فناوری استفاده کنید اما در بیشتر کارگاه های شبکه، سازمان ها و ادارات و … از مودم نوع ADSL استفاده می کنند. در پیاده سازی یک شبکه، قطعات و تجهیزات زیادی دخیل هستند که تدارک، نحوه نصب و استفاده صحیح از آن ها نیازمند تجربه و دانش است. در شبکه های کامپیوتری، بعد از پیاده سازی ( با انواع همبندی در شبکه آشنا شوید )، تکنسین ها موظف به نگهداری از تجهیزات و در صورت وقوع اشکال، تعمیر آن هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار