صفر تا صد معرفی انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش

صفر تا صد معرفی انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان-اخگرتابش کوره‌ها از اجزایی همچون مشعل‌ها، دریچه گاز، دمنده، مبدل حرارتی، کانال و تهویه تشکیل می‌شوند. تهیه نوع به‌خصوصی از منابع سوخت ممکن است در محل زندگی شما محدودیت‌هایی داشته باشد. به همین دلیل طراحان و سازندگان ساختمان باید قبل از انتخاب سیستم گرم کننده ساختمان به این دو عامل با دقت توجه کنند. تنها مزیت قابل توجه شومینه در زیباسازی فضای داخلی خانه است، اما راندمان حرارتی آن بسیار پایین است. در این سیستم لوله های کامپوزیت چند لایه آلومینیومی مستقیماً از طریق ریل به سقف متصل می شوند. اگر کوچکترین خطایی در کف سازی و عایق کاری کف ساختمان انجام شود، سیستم دچار مشکل شده و بازدهی مناسبی ندارد.

سیستم‌های گرمایش از انواع منبع های سوختی استفاده میکنند از این منابع میتوان به گاز ، نفت، سوخت فسیلی و برق اشاره نمود. هدف ما انتقال دانش و تجربه کشورهای اروپایی در امر بهره وری انرژی به صنعت داخل کشور جهت ارتقاء کیفیت محصولات گرمایشی و سرمایشی می باشد. از جمله سیستم های گرمایش ساده که میتوان یافت پنل های مادون قرمز هستند . درپنل های مادون از انرژی برق و به صورت جداگانه از هم کار میکنند.

گرمایش مرکزی توسط پمپ های حرارتی

ابتدا با اسامی سیستم ها آشنا شده و سپس با عملکرد هر یک از آن‌ها آشنا خواهیم شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، سیستم های متعددی در این راستا طراحی شده و به اجرا در آمدند. این وسایل علاوه بر مضراتی که بر بدن انسان داشتند ، دارای خطرات زیادی بوده و افراد زیادی برند اخگرتابش دچار آسیب شدند. جهت کسب اطلاع درباره خدمات و فعالیت‌های اسپارد و یا دیگر موضوعات می‌توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۸ شب با شماره ۴۵۶۶۹۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

خروجی آبگرم (برای گرمایش) هم باید توسط دستگاه دیگری مثل آبگرمکن، پکیج یا موتورخانه تامین شود. این سیستم مزایای فراوان دیگری نیز دارد که می توانید در متن مینی چیلر آن را مطالعه کنید. از جمله بهترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌توان داکت اسپلیت، ایرواشر یا رطوبت زن، هواساز، روفتاپ پکیج، هیتر، پمپ‌های حرارتی، پانل‌های انرژی، چیلر، مینی چیلر، فن کویل، اگزاست فن و … را نام برد. معمولاً قیمت هر کدام از این سیستم‌ها بر اساس مدل، نحوه نصب و عملکرد در ساختمان و برند تولید کننده تعیین می‌شود. با توجه به این متراژ بهترین سیستم هم برای سرمایش و هم گرمایش و با توجه به مسکونی بودن ساختمان ، سیستم مینی چیلر و فن کویل است. برای هر واحد یک مینی چیلر نصب شده و درون هر واحد هم تعدادی فن کویل نصب می شود.

  • برای هر واحد یک مینی چیلر نصب شده و درون هر واحد هم تعدادی فن کویل نصب می شود.
  • عملکرد گرمایشی این دستگاه ها بر اساس گردش ماده مبردی به نام گاز فریون است که سبب می شود حرارت تولید شده از نقطه ای به نقطه ای دیگر انتقال داده شود.
  • سپس این آب گرم شده به وسیله پمپ و لوله کشی هایی که در ساختمان انجام شده به دستگاه های داخل ساختمان اعم از شوفاژها و یا همان رادیاتورها، لوله های سیستم گرمایش از کف، هواسازها، فن کویل ها و … پمپ و انتقال می شود.
  • داخل سیستم داکت اسپلیت ترموستاتی تعبیه شده است که سبب تثبیت دمای محیط در دمای تنظیم شده می گردد.
  • گرمایش سقفی بی صدا بوده و نیازی به هوای اجباری ندارد و به همین دلیل می تواند در شب نیز کار کند.
شما می‌توانید به این وب سایت خرید بیمه آنلاین مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، قیمت، کیفیت و پوشش بیمه‌ بیش از 20 شرکت بیمه‌ معتبر را مقایسه نمایید. بیمه‌‌نامه شما در کمترین زمان ممکن به صورت رایگان به نشانی مدنظرتان ارسال خواهد شد. قطعاً شما می‌دانید، تاسیسات گرمایشی یعنی چه و چه مواردی را شامل می‌شود، اما وقتی که ساختمان خود را بیمه آتش‌سوزی می‌کنید، کارشناسی برای برآورد اقلام مورد بیمه در محل ساختمان حاضر می‌شود. این کارشناس توصیه‌های ایمنی لازم در به کارگیری تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات الکتریکی، مواد جامد و مایع قابل اشتعال، استحکام ساختمان و … را به شما گوشزد می‌کند تا با رعایت این نکات کمتر دچار سانحه شوید. اما اگر خدایی ناکرده دچار سانحه شدید، چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ بیمه ساختمان و آتش سوزی که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم، می‌تواند اغلب خسارات به اموال شما را جبران نماید.

این دستگاه برای استفاده در ایران بسیار مناسب است زیرا مصرف برق آن اندک و انرژی عمده آن از طریق سوختن گاز تامین می شود. حتی در تابستان با مصرف گاز شهری، سرمایش مد نظر را ایجاد می کند و از هزینه های سنگین برق کاسته می شود. در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان، بخاری یکی از محبوب‌ترین وسایل گرمایشی است.

با استفاده از یک تکنولوژی جدید و سیستم تهویه مطبوع، پمپ های حرارتی، گرما را از یک منابع تولید گرما استخراج کرده و از طریق یک سیستم تهویه مطبوع و به کمک پمپ، حرارت را در تمام ساختمان به گردش در می آورند. سیستم هایی که از انرژی زمین گرمایی و یا سایر منابع تولید حرارتی تغذیه می کنند از طریق لوله ها می‌تواند به این پمپ ها اتصال پیدا کنند. از مهم ترین مزایای این سیستم سر و صدای بسیار کم ان است و همچنین یک سیستم با بهره وری بالا است.

هیتر برقی ۱۵ کیلو وات سه فاز EG

اکثراً از پکیج به عنوان شوفاژخانه یاد می کنند چون این وسیله دقیقاً همانند یک موتورخانه کوچک عمل می کند. روش کار موتورخانه به این صورت است که آب سرد وارد دیگ شوفاژخانه می شود تا بعد از گرم شدن توسط شعله مشعل به داخل کلکتور متصل به دیگ وارد شود. یکی از مدرن‌ترین و بهینه‌ترین سیستم‌های گرمایشی، سیستم گرمایش از کف است. در این روش، آب داغ از لوله‌هایی که در کف منزل و زیر کف‌پوش نصب شده‌اند عبور داده شده و از گرمای حاصله، برای گرم کردن خانه استفاده می‌شود. بسیاری از پمپ های حرارتی به صورت گردشی آب سرد و گرم را انتقال می دهند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار