طراحی داخلی مطب

آرل فعالیت خود در زمینه دکوراسیون داخلی و معماری در سال 1383 آغاز کرد، و در طی این چند سال اخیر توانسته است، پروژه های بسیاری در زمینه درمانی، اداری، تجاری و فضاهای عمومی در ایران و جهان طراحی و اجرا کند، که می توان به بیمارستان زاهدان، بیمارستان بهمن، کلینیک زیبایی میرعماد، داروخانه سمنان، و مطب پزشکی زنان، و کلینک چشم پزشکی در اسلو نروژ اشاره کرد. این نکته حائز اهمیت است که برای طراحی اتاق کودک در دندانپزشکی باید از رنگ های شاد استفاده شود. کدام رنگ ها در طراحی داخلی مطب روانشناسی توصیه می شوند؟ یکی از تأثیرات قابل پذیرش رنگ، کاربرد آن در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی به منظور تغییر ابعاد فضا می­باشد. در طراحی دکور کلینیک زیبایی، از کفپوشهایی استفاده باید کرد که هم بهراحتی قابل شستشو بوده و هم زیبایی کلینیک را تأمین کند. استفاده از گل و گیاه در مطب نیز می تواند تاثیرات روحی و روانی خوبی از خود به جای بگذارد و جدای از ایجاد یک محیط پاکیزه برای نفس کشیدن، می تواند در تزریق آرامش به بیماران نیز کمک فراوانی کند.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و طراحی دکوراسیون مطب مامایی هر یک ویژگی و نکات خاص خود را دارند، به عنوان مثال در طراحی داخلی مطب داندانپزشکی کودکان باید از رنگ ها و وسایل شاد و سرگرم کننده استفاده شود درحالی که در طراحی مطب اعصاب روان باید تا جایی که می شود از شلوغی به دور بود؛ اما ویژگی های مشترکی وجود دارد که در همگی طراحی مطب ها یکسان است. روح و طراوت یک کلینیک زیبایی، بستگی به کیفیت دکوراسیون داخلی آن دارد.

نوسازی مطبها و کلینیکها با بازسازی منازل و سایر ساختمانها متفاوت است و بازسازی مراکز درمانی حتما باید توسط یک تیم خبره و حرفهای صورت گیرد تا باعث نیل به نتیجه عالی گردد. در واقع جهت ایجاد تغییر در مطبها به نیروی تخصصی و خبره در این زمینه نیاز است و نباید بازسازی مطب را به نیروی غیرحرفهای سپرد که تجربه کار در این حوزه ندارد. برای طراحی مطب دندان پزشکی تان حتما به افراد خبره و مجرب در این حوزه مراجعه کنید تا شاهد زیباترین صحنه ها در مطب خود باشید. شما میتوانید تیم فنی بوم را برای خرید واحد مناسب مطب، همراه خود داشته باشید. تیم تخصصی بوم آرچی، آماده همکاری با شما عزیزان میباشد و میتوانید از ابتدا برای یافتن مناسب ترین مکان برای کلینیک تا آماده شدن کلینیک، تیم ما را در کنار خود داشته باشید… اگر شما علاقه مند به بازسازی و یا راه اندازی کلینیک زیبایی هستید همین الان از خدمات مشاوره رایگان تیم هنری پتروگ استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی

طراحی داخلی و دکوراسیون یک کلینیک یا مطب زیبایی به صورت یکپارچه، بر تجربه کلی بیمار اثر میگذارد. سعی کنید دیوار های مطب را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که حس منفی بیماری را به مراجعان منتقل نکند. نور طبیعی برای اکثر کودکان جذاب تر از نور چراغ ها میباشد، بنابراین در صورت امکان از پنجره های بزرگ در کلینیک اطفال استفاده کنید و اگر امکان آن وجود ندارد، در انتخاب لوستر دقت بیشتری داشتهباشید تا نور، چشم مراجعین را آزار ندهد. درب ورودی مطب یکی از مهم ترین بخش های آن می باشد که باید به رنگ آن نیز دقت کنید. استفاده از لوستر و چراغ های آویز زینتی سقف شما را از سادگی در میآورد. علاوه بر آن در طول روز نیز باید امکان استفاده از نور طبیعی وجود داشته باشد. نکته: باید مکان استراحتی برای کارکنان در پشت پیشخوان فراهم شود.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

، در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی استفاده نکنید. استفاده از توناژهای گرم در رنگ بندی ها می تواند آرامش و آسایش خاصی را به بیماران بدهد. همچنین با استفاده از بافت زیبا و رنگ گرم چوب در بخش کوچکی از فضا کنتراست جذابی به وجود آمده است. سبک طراحی این فضا را نمی توان چیزی غیر از مدرن دانست هر چند اصول سبک مدرن هم تمام و کمال در فضا رعایت نشده است. در نتیجه برخی از پزشکان علاوه بر استفاده از طره های کلاسیک و یا مدرن به صورت مجزا، اقدام به طراحی هایی در محیط خود می کنند که تلفیقی از ایده هایی سنتی یا مدرن دارند.

گروه صنعتی و هنری پتروگ با بیش از دو دهه سابقه در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آماده ارائه خدمات صادقانه به شما همراهان عزیز میباشد. از موارد دیگری که در طراحی داخلی مطب محیطی خوشایند را ایجاد می نماید، به کار بردن آثار هنری است. مشخصا دکوراسیون و معماری داخلی فضاهای درمانی و بهداشتی، مخصوصا کلینیک های زیبایی و یا کلینک های پوست و مو از درجه ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته مهم در نورپردازی مطب های زیبایی و پوست و مو درجه حرارت نور می باشد. از این جهت می تواند فضای سالن انتظار مطب شما را جذابتر نشان دهد و در ذهن مراجعین بسیار خوب جلوه کنید. از همین جهت تاثیر فضای موجود در دندانپزشکی می تواند بسیار اثرگذار در جذب مخاطب و مراجعهکننده باشد. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک پزشکی در فضای کلینیک یا مطب دندانپزشکی کوچک باشد بهتر است رنگ های ملایم و روشن استفاده شود که فضا را وسیع تر و دلبازتر نشان دهد.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

اما حفظ حریم خصوصی بیمار یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز در طراحی داخلی همه مطب های پزشکی است. اما این امر به ویژه در سالن های انتظار یا مکانهای عمومی مانند پذیرش،بوفه ی کلینیک، و یا مکانهایی که می خواهید بیماران در آنها احساس آرامش کنند ، صدق می کند. استفاده و به کاربردن متریال و جنس های طبیعی و استفاده از سبک روستیکدر طراحی و دکوراسیون مطب های روانشناسی تاثیر ویژه ای بر بیماران و مراجعین دارد. برایناساس طراحی داخلی دکور کلینیک زیبایی، از اهمیت زیادی برخوردار است و باید فضایی باکیفیت، بهداشتی و زیبا طراحی شود تا علاوه بر افزایش بازده کاری، بر احوالات و شخصیت مراجعین نیز تأثیرگذار باشد و نیازهای بیمار و پزشک را برطرف کند.

طراحی داخلی مطب زنان و زایمان در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی باید از مبلمان و صندلی های کاربردی و راحتی استفاده کنید و بهتر است چند میز عسلی کوچک در کنار صندلی ها و مبلمان برای قرار دادن مجله و بروشور های آموزشی بگذارید. اگر از پارتیشن برای جداسازی فضای داخلی اتاق پزشک استفاده میکنید جنسی را انتخاب کنید که حریم خصوصی بیمار را حفظ کند. معمولا یک کارفرما خواهان این است که مبلغ و هزینه هایی که می خواهد برای طراحی خرج کند برایش کاملا شفاف و بدون ابهام و از ابتدای کار مشخص باشد که بعد ها با مشکل رو به رو نشود. در واقع بیماران قبل از رفتن به نزد پزشک مدت زمانی را در این فضا سپری می کنند، از این رو باید سعی کرد نیازهای آن ها را به بهترین شکل برآورده ساخت.

طراحی داخلی کلینیک درمانی

با توجه به این که ممکن است بیماران زمان زیادی را در اتاق انتظار سپری کنند، مبلمان و صندلی باید از راحتی کافی برخوردار باشد. چیدمان اتاق انتظار را با بخش پذیرش و قرار دادن صندلی ها آغاز میکنیم. صندلی ها به جای اینکه در اتاق های جداگانه باشند در یک سالن باز چیده میشوند. دکوراسیون داخلی مطب با توجه به اینکه یک مرکز درمانی می باشد باید مطابق با حال و روز بیماران مراجعه کننده و اصول معماری طراحی شود. در این مطلب قصد داریم نمونه های متنوع و شیکی از طراحی داخلی و دکوراسیون چشم پزشکی و بینایی سنجی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، ضمن اینکه امیدواریم این بخش رضایت شما دوستان عزیز را جلب نماید.

طراحی داخلی مطب مدرن

همانطور که میدانید 3 مولفه زیبایی، کیفیت و بهداشت در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی حرف اول را میزنند. طراحی داخلی سالن انتظار باید به گونه ای باشد که در درجه ی اول باعث جلب اعتماد مراجعین و ایجاد حس راحتی در آن ها شود. کادر فنی و ماهر ما در گروه خدمات دکوراسیون IPG، راهنمای شما در بازسازی، نوسازی و طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک زیبایی میباشد. از طرفی دیگر کادر پزشکی و پرسنل موجود در کلینیک زیبایی، نیاز به کار کردن در فضایی دارند که از زیبایی خوبی برخوردار باشد.

کاهش سر و صدا، فراهم کردن فضایی برای دیدن محیط طبیعی بیرون و طراحی داخلی مطب پزشک با رنگهای شاد و زیبا همه میتوانند باعث کاهش استرس و درد و مدت اقامت بیمار در بیمارستان باشند. هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی همانند مطلب پزشکان عمومی ، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه نمود و همچنین میزان عملکرد آن را بالا برد. نمونه دیگری از طراحی دندان پزشکی توسط مهندس رضا مفاخر را می توانید در مطلب طراحی کم هزینه و بی نظیر در دندان پزشکی ۲۵ میلیمتری تهران ببینید. طبیعی است که بیماران از خیره شدن طولانی مدت به سقف ساده خسته و کلافه میشوند و بیشتر ترجیح میدهند تا چشمان خود را ببندند. اکثر مردم در انتخاب کلینیک زیبایی توجه خاصی به ظاهر مطب میکنند و اکثرا ترجیح میدهند به مراکز شیک و زیبا مراجعه کنند.

مزیت نشیمن مبلمانی، در ایجاد حس فضایی اغلب جذاب تر و زیباتر نسبت به نشیمن نیمکتی است. طراحی داخلی مطب ، باید به گونه ای باشد که ؛ حس آرامش و اطمینان خاطر را در بیماران به وجود آورد. به طور مثال طراحی داخلی مطب اطفال باید دارای فضایی شاد و کودکانه باشد. باید تمام نکات اصول زیباسازی را رعایت کنید تا فضایی همراه با آرامش و راحتی را برای مراجعین فراهم کنید. در بحث زیباسازی و بازسازی مطب چشم پزشکان باید سلیقه و علایق همهی سنین را در نظر گرفت. با توجه به نکاتی که در مورد طراحی و دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی در بالا گفته شد، میتوان فهمید که تا چه حد نیازهای انسانی و استانداردهای فضایی در طراحی این فضا در نظر گرفته شده است. یکی از مهم ترین ضوابط طراحی کلینیک زیبایی، رعایت نکات بهداشتی در طراحی داخلی است.

شرکت های بسیاری در سطح کشور در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب ها و مراکز درمانی فعالیت می کنند که از جمله ی بهترین آن ها می توان به شرکت بدادم برس اشاره کرد. در مییابیم که آمار مراجعه به پزشک نیز افزایش یافته طراحی داخلی مطب رادیولوژی است. در این مطب ها وجود حداقل دو صندلی برای بیمار و همراه، میز کار پزشک، صندلی راحت مخصوص پزشک برای جلوگیری از خستگی او در زمان فعالیت طولانی مدت، تخت معاینات که باید دارای پارتیشن یا پرده باشد،قفسه وسایل شخصی پزشک و قفسه ابزار کار او ، الزامیست. توجه داشته باشید که بازسازی مطب پزشک، فقط مربوط به طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان نیست. بدون شک تمرکز شما بعنوان یک پزشک، تشخیص درست بیماری ها و درمان بیمارانتان است. روانشناسی معماری یکی از مهمترین دانشهای معماری است که هر معماری باید به آن واقف باشد ، به خصوص در مراکز پزشکی که نمود بیشتری پیدا میکند.

استفاده از گل و گیاهان زیبا و آکواریوم در چیدمان دکوراسیون یک مطب از عوامل تسکین دهنده ذهن بیمار می باشد. استفاده از عناصری مانند تابلوهای هنری، عکسهای زیبا و گیاهان طبیعی،آرامش را برای مراجعهکنندگان شما به ارمغان میآورد. چه کفپوشی در طراحی مطب زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد ؟ از به هم ریختگی و نامرتبی در چیدمان محیط مطب بپرهیزید. برای مثال طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته ، استفاده از نور بسیار زیاد در مطب میتواند آرامش بیماران و یا کادر درمانی شما را تحت تاثیر قرار دهد . معمولا ترس از محیط های بیمارستانی و درمانی به صورت خودبخودی در وجود تمام کودکان به چشم میخورد.شاید این موضوع به این دلیل است که آنها هرگز از محیط های درمانی و دیدن روپوش های سفید خاطره ی خوشی نداشته اند و همیشه زمانی که ناخوشی به سراغشان آمده ،وارد همچین اماکنی شده اند.و موضوع دوم این است که گاهی دکوراسیون مطب ها به قدری کسل کننده،قدیمی و نازیباست که سبب بدتر شدن حس کودک و یا حتی بزرگسالان خواهد شد اما در میان نکته قابل توجه این است که برخلاف گذشته که پزشکان محترم و کادر درمان نسبت به موضوع دکوراسیون داخلی بی اهمیت بودند ،امروزه بسیاری از پزشکان دریافته اند که می توان به کمک دکوراسیون داخلی شاد و مناسب با روحیات آنها تاحدی از حس بد و ترس یک کودک کاست و به همین دلیل بیش از پیش به موضوع دکوراسیون داخلی پرداخته اند.

قیمت طراحی داخلی مطب

باید در دیدرس ورودی باشند تا به سرعت توسط بیماران قابل تشخیص باشد.کانترهای فروش محصولات آرایشی و بهداشتی میتوانند به گونه ای طراحی شوند که ارائه و تست محصولات همزمان ممکن شود و جذابیت بصری این کانتر ها توسط طرح، رنگ و یا نور و تصاویر تبلیغاتی طراحی داخلی مطب مامایی حائز اهمیت است. زیرا احساس گرمی و آرامش و جذابیت بصری را همزمان به همراه دارد.کانترهای تبلیغاتی با شکلهای خاص و مرتبط با کاربری داروخانه می تواند فضای سرد و عملکردی داروخانه را با جذابیتهای ویژه بصری اما طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر کاربردی همراه کند. کلمه بازسازی در حالت کلی دلالت بر عوض کردن دیزاین، تغییر لوازم و تجهیزات و ایجاد تغییر در نمای داخلی و خارجی محیط است. بدیهی است که افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به مطب و کلینیک های پزشکی مراجعه نمیکنند، بنابراین استفاده از وسایل غیر ضروری در چیدمان مطب کار اشتباهی است.

طراح داخلی مطب دندانپزشکی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار