معرفی 47 کسب و کار کوچک در ایران و اصول راه اندازی آن

یک گلدانی را انتخاب کنید که بزرگ تر از ظرف فعلی باشد، اما نه خیلی بزرگ تر. گل های آپارتمانی کم نور را برای آپارتمان با پنجره های جنوبی انتخاب کنید. اما نور پشت پنجره و یا نور بعد از ظهر هم برای شان کافیست. به طور کلی، گیاهانی که در نور کم رشد می کنند، به اندازه گیاهانی که در بیرون یا در نور روشن رشد می کنند، کود شیمیایی زیادی نیاز ندارند.برای شروع، از حدود 1 / 4 مقدار کود توصیه شده بر روی برچسب در ماه استفاده کنید. کوددهی هر ماه یک بار آنها برای زمانی که گیاهان، گلدار یا در حال رشد هستند، عالی است. برای آن که بتوانید زمان آبیاری گیاهان زینتی و گل آپارتمانی را تعیین کنید باید به خاک آن مراجعه نمایید. اگر تجربه ای در نگهداری از گیاهان آپارتمانی ندارید با یک گلدان کوچک شروع کنید. معمولا این گیاهان کوچک تر از اندازه گیاهان باغچه ای هستند و رشد کمتری دارند ولی در صورت رسیدگی می توانید گلدان هایی شاداب و بسیار زیبا داشته باشید.

گیاهان زینتی ضد پشه

واریته های برگ بیدی ، در بعضی موارد سبز رنگ و در بعضی دیگر ابلق با رگه هایی از رنگ های متفاوتِ سبز یا سفید میباشد. این گیاه گل هایی به رنگ سفید و زرد در انتهای ساقه و میوه خوراکی دارد که عموما تصور می کنند دانه ای بی ارزش است. ولی در ظروف شیشه ای بی رنگ نیز میتوان به نتیجه رسید .منتها برای اینکه قارچ در مقابل روشنایی تولید نشود دور شیشه را با کاغذ تیره رنگی میپوشانند. بوده و بی شک انجمن علمی گل و گیاهان زینتی می تواند در این خصوص نقش برجسته ای را ایفا کند. این درختچه ها با سبزی و طراوت خود فضا را لطیف و دوست داشتنی تر می کند. گل ها و گیاهان بسیار زیادی وجود دارند که مناسب نگهداری در فضای بسته آپارتمان هستند.

برخی از تعاریف شامل ریشه نیز میشود، بنابراین ژئوفیتها – گیاهانی که در شرایط ناسازگار از بالا شروع به مردن میکنند تا در نهایت تنها ریشه زنده بماند و سپس در شرایط مناسب اقلیمی دوباره رشد میکنند – به عنوان ساکولنت در نظر گرفته میشوند. این گیاه سطح نگهداری آسانی دارد و در برخی مناطق تحت عنوان علف های هرز آبی نیز شناخته میشوند. چمن پوآپاراتنسیس:Poa pratensis با اسامی تجاری مریون و بارون شناخته میشود، دارای بذر ریز است. بنابر این در خرید انواع بذر گل برای باغچه، بهتر است به این نکات دقت کنید. فراموش نکنید گیاهان سایه دوست را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید با این کار به گیاه لطف نمی کنید بلکه موجب آسیب جدی به برگ های گیاه می شوید. اگر اطلاعات زیادی در مورد پرورش گلهای آپارتمانی ندارید این مطلب را از دست ندهید.

گیاه زینتی همیشه سبز در حل جدول

نکته این است که اجازه ندهید گیاه در آب بماند. سرما برای بسیاری از گیاهان مضر است و آنهارا از بین می برد و اجازه ی نگهداری از گیاهان در مناطق سردسیر را به علاقه مندان گل و گیاه نمیدهد . شما هم میتوانید با کمی خلاقیت، بین چیزی که دوست دارید و کسب و کاری که میخواهید راهاندازی کنید، یک پل بزنید. مثلا میتوانید گیاه پوتوس و فیلدندرون را در یک گلدان بزرگ کنار یکدیگر بکارید. قبل از خرید بهتر است شرایط نوری آپارتمان را بررسی کنید.

نیاز تغذیه ای و نوری گیاهان باغچه ای بسیار متفاوت است. نیاز نوری درختچه های مقاوم یکسان نیست. گیاهان آپارتمانی مقاوم درختچه ای بخشی از دکوراسیون منزل نیز به حساب می آیند. گیاهان خانگی نیاز به آبیاری و کودپاشی به میزان گیاهان باغچه ای ندارند. فضای کافی را در بالای ظرف جدید برای آبیاری گیاه نگه دارید. با توجه به پتانسیل وحجم بالای واردات انواع گل و گیاه زینتی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه به منظور افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی لازم است سیاستهایی موثر و هدفمندی در راستای رفع مشکلات تولید و صادرت گیاهان زینتی اتخاذ شود.

خاک مناسب گیاهان زینتی

در فصل سرما اختر سرخود را از دست میدهد و در این فصل لازم است تا پیاز گیاه را از سرما دورنگه داشت. جزء گياهان پوششي بوده از خانواده گندميان ، در فصل سرما قسمت بالايي گياه(خارج از سطح خاك)حالت خزان داشته و در بهار دوباره شروع … بهتر است این گیاه در فصل بهار هفته ای دو بار و در تابستان هفته ای یک بار آبیاری شود. گل های آنتریوم در اواخر بهار و یا اوایل تابستان ظاهر می شوند. برخی از گیاهان برای رشد بهتر، باید زمانی را در تابستان در فضای آزاد باشند تا نور بیشتری را جذب کنند.

یعنی آفتاب نه مانند تابستان باید خیلی تیز باشد، نه خیلی ضعیف. ریزش برگ های گیاه، رشد ضعیف و یا رنگ زرد را نشان می دهد که ممکن است به کود بیشتری نیاز داشته باشد. گیاهان پر شاخ و برگ را می توان به سه دسته تقسیم کرد:گیاهانی که نیاز به نور کم، نور متوسط و نور بالا دارند. اگر پوست درخت زیبایی خاصی داشته باشد، می توان با بالا بردن سایه انداز برگی، فضای بیشتری در بخش های پایینی درخت ایجاد کرد تا ویژگی های مربوط به پوست آن بیشتر نمایان شود. تقریبا 80% گیاهان در رطوبت بالا رشد می کنند.

گیاهان آپارتمانی در دوره رشد نیاز به دمای معتدل و تقریبا ثابت و در دوره استراحت نیاز به دمای پائین تر دارند. دقت کنید خمه درختچه ها سایه دوست نیستند پس اگر نور کافی در منزل ندارید حتما از انواع گل های آپارتمانی کم نور استفاده کنید. برای کاشت این گیاه از خاک های سبک و زهکش دار مثل خاک برگ پوسیده جنگلی و پیت ماس استفاده کنید. برای مثال گیاهاین آپارتمانی مقاوم سایه دوست شاید در برابر کاهش دما مقاوم نباشند. مقاومت در برابر کاهش دما و سرما، مقاومت به کاهش نور و کم نوری، مقاومت در برابر کاهش آب و کم آبی، ازشاخص های تعیین کننده میزان مقاوم بودن گیاه هستند. آیا نور طبیعی روز به داخل ساختمان تابش می کند یا خیر؟

گیاهان زینتی 5 متری

به دنبال گیاهی هستید که بتواند تقریباً هر شرایط داخلی را تحمل کند؟ توجه داشته باشید که هر گیاهی را نمی توان در داخل آپارتمان نگهداری کنید. در طول زمستان، زمانی که گیاهان راکد یا به طور کلی زیاد رشد نمی کنند، دادن کودهای شیمیایی را می توان متوقف کرد. گل زیپلین یا همان موسی در گهواره به نور متوسط تا زیاد احتیاج دارد اما به سایه نیز مقاوم است اما باید دقت کنید که آن را دور از تابش مستقیم آفتاب به خصوص در هنگام ظهر و از پشت شیشه نگهدارید. با پرورش گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی به تصفیه هوای داخل خانه کمک کنید. این لایه را بردارید و هر 4 تا 6 هفته خاک را با مقدار مناسبی آب برای کمک به جلوگیری از ایجاد نمک سمی خارج کنید.

گیاهان زینتی زمستان

گیاهان آب باران و یا برف ذوب شده را دوست دارند (مگر اینکه در منطقه ای با باران اسیدی زندگی کنید). این گیاه پرورشی میتواند فقط یک قلمه باشد و خود این قلمه ریشه خواهد داد.در مورد پرورش گیاه در آب بایستی مقدار زیادی صبر و حوصله بخرج داد و به گیاه فرصت داده شود که به محیط جدید عادت کرده و پس از مدتی حد اقل یکماه شروع به دادن ریشه و سپس جوانه و برگهای جدید بنماید. گلدان بیش از حد بزرگ می تواند پوسیدگی ریشه ای و مشکلات دیگر را همراه داشته باشد، به این دلیل که خاک برای چند روز مرطوب باقی می ماند. برای جلوگیری از فساد سریع آب از زغال نیز میتوان استفاده کرد ، برای اینکه زغال در آب شناور نباشد قبل از استفاده چند روز آنرا در آب میگذارند تا خیس بخورد این عمل از یکطرف باعث تمیز شدن گرد و خاک زغال شده و از طرف دیگر از کثیف کردن آب جلوگیری میکند.

در این مطلب ابتدا دلیل رشد سریع گیاهان را بررسی کرده و سپس به معرفی گیاهان خوردنی و آپارتمانی زود رشد خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید گیاه را داشته و دنبال گیاهی زود رشد هستید، انتخاب آسانتری داشته باشید. این گیاه برای رشد سریع و بیوقفهی خود به خاک نمناک و کمی نور غیر مستقیم نیاز دارد. گیاهان موجودات زنده هستند و برای رشد و نمو نیاز به مواد غذایی، نور و مراقبت دارند. یک خاک خوب معمولا حاوی مواد غذائی لازم میباشد وگیاهی که در خاک است مواد غذائی را جذب میکند، آب مواد را حل میکند و بوسیله ریشه ها جذب گیاه میشوند، گیاه به خاک محتاج نیست بلکه به مواد غذائی و آبی که در داخل خاک است نیاز دارد. گیاهان و گلهای آپارتمانی سایه دوست نیز لازم است در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

اگر زمین و فضای لازم را برای کاشت گیاهان مورد علاقه خود در اختیار ندارید ، میتوانید تعداد زیادی از گیاهان را در آب پرورش بدهید.پرورش گیاه درآب این حُسن را دارد که خود شاهد رشد و نمو گیاه از پشت شیشه آب هستید. گل ها با معانی که در قلبشان دارند برترین هدیه برای روز پدر هستند روزی که میتوانید احساسات خود را با زبان گل ها بیان نمایید. بهتر است برای موفق شدن ، نکاتی را در مورد پرورش گیاه در آب رعایت کنید.متخصصین بر این عقیده اند که اگر ظرف کشت آبی از شیشه رنگی باشد بهتر است.

حتی میتوان در یک شیشه نسبتا بزرگ چند گیاه متفاوت را قرار داد.عمل آوردن گیاه در آب بنظر مشکل میرسد ولی اینطور نیست. یک گیاه سالم برای رشد نیاز به دمای مناسب، نور مناسب، آب و مواد غذایی دارد. گیاهان مختلفی وجود دارند که میتوانند در آب معمولی و خالص و یا آبی که محتوی مواد غذائی است رشد و نمو نمایند.پرورش گیاه در محلول مواد غذائی که ” هیدروپونیک ” نامیده میشود یک سیستم پیچیده تری است که ما از آن در اینجا صحبت نمی کنیم و فقط راجع به پرورش گیاه زینتی در آب ” یا باغبانی بدون خاک ” صحبت می کنیم که ساده ترین روش پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی میباشد. با هر بار آبیاری گیاه، مقداری از مواد مغذی خاک از گلدان خارج می شود.

گیاه زینتی نعناع

گیاهان می توانند از بالا یا پایین آبیاری شوند. دوستان عزیز ناتوانی در گلدهی، گلهای بدشکل و یا کاهش تعداد گل در گیاه میتونه در اثر دماهای خیلی بالا یا پایین ایجاد می شود. زمانی که گیاه را از بالا آبیاری می کنید، سعی کنید شاخه و برگ ها را مرطوب نکنید، اما کل خاک مرطوب شود. برای افزایش گلدهی گل مینا می توانید بعد از دوره ی گلدهی ساقه های آن را کوتاه کنید. 1. برای گیاهانی که در نور کم رشد می کنند، یک اتاق کم نور کافی است .

گیاهان زینتی یعنی چی

برخلاف گیاهانی که در باغ و باغچه های خارج از منزل زندگی می کنند، گیاهان آپارتمانی منبع منظمی از تامین غذای مغذی ندارند مگر اینکه آن ها را به طور منظم کود دهی کنید. حتی اگر فضای کافی برای نگهداری از درختچه های آپارتمانی را ندارید با نگهداری از یک گلدان کوچک کاکتوس، احساس بهتری پیدا می گیاه زینتی برگ قاشقی کنید. هم چنین میتوان از آنها برای درست کردن تراریوم هم استفاده کرد این گیاهان بدون ریشه و زیبا سمی میباشند. با این حال انتخاب گیاهانی که زیبایی بالایی داشتهباشند و به راحتی بتوان آنها را پیدا کرد کار دشواری است. از این جهت بسته به نوع گیاه ، باید مکان مناسب آنرا در داخل آپارتمان بدقت انتخاب نمایند. گیاهان زینتی در دکوراسیون داخلی اتاق، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محل کار، مغازه و مکان های عمومی استفاده میشوند. یکی از خوش عطر و بو ترین گیاهان زینتی که می توانید در ویلای شمال اقدام به کاشت آن نمایید گیاه شب بو می باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار