مقالات مرتبط با شهرسازی نورمگز | معماری نواز

شنوایی در انسان حسی است که در انتخاب ورودی‌ها نقشی ندارد و ناخود آگاه در برابر صداها قرار می‌گیرد. محیط زندگی انسان، سرشار از این اصوات است و منابع مختلفی به ازدیاد آن کمک می‌نمایند که در هر محیطی بسته به موقعیت انسان، تعریف حداکثری برای میزان بار وارده صوتی به گوش انسان تعریف می‌شود. مساجد به عنوان عملکردی خاص در زمینه آکوستیک نیازمند رفتارهای چندگانه در این حوزه‌اند. مسجد ایده‌آلِ آکوستیکی بایستی بتواند در عین این‌که به فضاهای خلوت و تمرکز فردی اهمیت می‌دهد؛ در پخش مناسب صدا به منظور کاربردهای جمعی نیز موفق عمل نماید. به نظر می‌رسد رفتار کلی صوتی در مساجد با فرم و ساختار سنتی در احجام کمتر همگن‌تر بوده، تراز فشار صدا را در کلیت فضا بالاتر نشان دهد و در نمونه‌های حجیم‌تر مکان‌های متعدد با فشار بالای صدا اما ناهمگن بوجود آید.

تعداد 24 عامل در ارتباط با تاثیرات بزرگراه مورد بررسی قرار داده شده و در نهایت با جداول و نمودارهای مستخرج از این نرم‌افزار تحلیل عوامل انجام گرفته است. مواجهه با طبیعت بعنوان نیاز فطری، یک ضرورت چندوجهی در زندگی شهریست که کَمابیش رویارویی با این مقوله اتصالی فیزیکی و روندی خطی بوده است. در خِلال این سِیر با ورود مفاهیم جدید در علوم، واقعیت مجازی برای تنوع دادن این تجربه به شکل تِله‌پِرزِنس مورد توجه بسیاری از کشورها در حوزه معماری قرار گرفته و قواعد سازمانی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. درحقیقت، این اصل منطقِ تازه‌ای در زمینه معماری با توجه به پیشرفت‌های حاصله همراه دارد و آن تولید فضاهای احساس‌برانگیزی است که در عین حال انتزاعی ولی بسیار ملموس‌اند. علیرغم جابجایی مرزهای واقعیت در جهان به قصد پیشبرد و ترکیب نو، هنوز تفکری اساسی از این نوع رابطه در کشورمان دیده نشده و کمیابی آن به وضوح حس می‌شود.

بازنشر اطلاعات

بررسی های صورت گرفته طی چند دهه اخیر مشخص می سازد که رشد بی رویه شهر یزد موجب چالش هایی بین شهرسازی سنتی و مدرن شده دوره معماری است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل الگوی شهرسازی شهر یزد و نقش الگوهای سنتی در شهرسازی مدرن و بومی سازی الگوهای مدرن با فرهنگ ایرانی-اسلامی است. در این پژوهش از روش های تحقیق توصیفی-تحلیلی، کیفی-میدانی، پیمایشی و تاریخی به کمک مدل هلدرن و توزیع چارکی بهره گرفته شده است. نتایج حاصله از این پژوهش مشخص می سازد، شهرسازی سنتی و مدرن، بر خلاف نظر بعضی از محققان نه تنها در تقابل و تضاد نیست، بلکه در روند دستیابی به بومی سازی و توسعه پایدار شهر مکمل یکدیگرند. این رشته برای ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران شامل چهار گرایش مدیریت شهری، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای است و در مقطع دکتری نیز تحت عنوان شهرسازی می‌باشد. خانه شهرسازان ایران، نامی آشنا برای جامعه شهرسازی کشور است و سابقه ­ای بیش و پیش از سایرین در برگزاری کلاس، کارگاه، درسگفتار و همایش­ های شهرسازی دارد.

  • گسترش دانش و مهارت برنامه‌ریزی شهری به منظور تربیت نیروی انسانی آگاه و کار آمد که بتواند نقش اساسی در هدایت توسعه شهری کشور داشته باشد.
  • نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مطالعات و دانش فنی، با بالاترین ضریب همبستگی معنی‌دار بیشترین رابطه را با محصول نهایی داشته است و بعدازآن مهارت طراحی، پیشبرد روند طراحی و دانش اولیه قرار دارند.
  • همچنین باید در ریاضیات به خصوص آمار، زبان انگلیسی و استفاده از کامپیوتر قوی باشند.
مقالات مرتبط با شهرسازی نورمگز | معماری نواز

بیشترین تغییرات رطوبت نسبی شامل 0.36 درصد افزایش و 0.48 درصد کاهش و در مورد سرعت باد شامل حداکثر 0.68 متر بر ثانیه افزایش در مقادیر بوده و تغییرات این متغیرها، در بیشترین حالت تغییری معادل 1.52 در ضریب آسایش حرارتی ایجاد می‌کند. تحلیل همبستگی انجام شده میان متغیرها و آسایش حرارتی ایجاد شده در حالت‌های مختلف، وجود ضریب معناداری قوی را نشان می‌دهد. کارایی بام سبز با درخت، به دلیل تأثیر درختان بر کاهش میزان دمای متوسط تابشی بیشتر از بام سبز با چمن است و شرایط آسایش حرارتی مطلوب‌تری در مقیاس خرداقلیم محلی ایجاد می‌کند.

مجموعه تست‌های مبانی نظری معماری و طراحی شهری

“برنامه ریزان شهری باید قصه گوی عمل باشند” (چارلز هوک)کنکور مرحله دوم برنامه­ ریزی شهری،… مقالاتی که برای چاپ در نشریه آرمانشهر پذیرفته می شوند، می بایست در سامانه همانندجوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت و گواهی همانندجویی به نشریه از طریق ایمیل ارسال شود. سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از اجرای پروژه مطالعاتی بهسازی چهار ورودی از هفت ورودی شهر به دستور شهردار اهواز خبر داد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از انتشار فراخوان اولین مسابقه نمای برتر اجرا شده در اهواز خبر داد. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند. امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم دست یابد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار