کلاهک کلبه ای تهویه باستان

کلاهک کلبه ای تهویه باستان

برای نصب این کلاهک بر روی یک سطح مقطع چهارگوش، باید اندازه های کلاهک را به اندازه 5 سانتی متر بیشتر در نظرگرفت تا از فرو رفتن این سطح در کلاهک جلوگیری شود. ابعاد خاص واستانداردی نمی توان برای آن تعریف نمود و بنا به درخواست و سفارش مشتری در هر اندازه ای قابل تولید است و از این نظر هیچ گونه محدودیتی برای تولید آن وجود ندارد. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. تخلیه دود بخاری ، آبگرمکن ، شومینه ، و همچنین هوای ونت استفاده میشود . بنابراین، پوشش محفظه علاوه بر اینکه دود و آلاینده ها را به خوبی از بین می برد، کاملاً آب بندی شده و همچنان در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت می کند.

  • از دیگر مزایای استفاده از بال کاور می توان به امکان نصب بر روی سقف های مسطح معمولی و سقف های شیبدار اشاره کرد.
  • همچنین به‌دلیل افزایش زیبایی باربیکیو خود امکان نصب کلاهک ژاپنی بر روی باربیکیو را خواهید داشت.
  • استفاده از یکی از چهار حالت کلاهک کلبه ای ژاپنی در حداقل یک و حداکثر چهار طرف به وجود دیر ورودی‌های هوا برای دستگاه هواساز یا سیستم خنک‌سازی مثل کولر وابسته است.
  • یا یک وجه از وجوه کلاهک کلبه ای به مانعی از قبیل دیوار یا ستون برخورد کند.

برای افزایش طول عمر و زیبایی استامپ ترکه بهتر است از مواد بدنه گالوانیزه با خاصیت ضد خوردگی و ضد سوختگی استفاده شود. همچنین با افزایش ضخامت آلیاژ به‌کار رفته قابلیت استفاده از کلاهک ژاپنی کلبه ای دودکش در انتهای تهویه هوای دودکش موتورخانه، کارگاه و مجموعه صنعتی نیز وجود دارد. به‌طور معمول به رنگ مشکلی تولید شده ولی قابلیت تولید در رنگ دلخواه مشتری نیز وجود دارد.

چگونه از پایین آمدن آب در دودکش جلوگیری کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دریچه تنظیم هوا می توانید با کارشناسان ما در گروه تهویه باستان در ارتباط باشید. پیچ های نصب را در سوراخ های پیلوت قرار دهید و با پیچ گوشتی آنها را سفت کنید. اگرچه یک دودکش بدون درپوش دودکش کار می کند، بهتر است که یک دودکش داشته باشید. بدون درپوش دودکش، باران، برف یا سایر ریزه ها می توانند بدون مانع وارد دودکش شوند و به خانه شما آسیب وارد کنند. همچنین از خروج اخگرها از دودکش جلوگیری می کند و از آتش سوزی سقف جلوگیری می کند.

توضیحات کلاهک کلبه ای

کلاهک کلبه ای یا کلاهک ژاپنی جهت پوشش و حفاطت دهانه ی لوله های دودکش و ونت در برابر عوامل فرسایش از جمله آب باران و برف و دیگر موارد از جمله گرد و خاک و حتی لانه گزینی پرندگان در منتهی الیه لوله های دودکش و نفوذ باد به داخل لوله های دودکش و ونت خواهد شد. انواع پکیج، بخاری و شومینه در ساختمان مسکونی، ادارات و فروشگاه‌ها در جهت گرمایش و افزایش دمای محیط داخلی استفاده خواهد شد. برای اینکه پایه ی کلاهک کلبه ای بیش از اندازه بر روی مقطعِ مکعبی فرونرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلیِ پایه ی کلاهک کلبه ای یک نبشی می چرخانیم تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطعِ کلاهک دودکش کلبه ای مکعبی فرو نرود. گریل ها یا پره های Z شکلِ کلاهک کلبه ای بطوری طراحی شده که از نفوذ هزرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخلِ کلاهک کلبه ای جلوگیری می گردد. در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند است و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است.

تبدیل لوله گالوانیزه 15 سانتی به 10

با توجه به ظاهرِ نامناسبِ لوله‌های ونت در بام، می‌توان لوله‌های ونتِ موجود در بام را که در کنارهم قرار گرفته اند را در یک جا تجمیع کرد و با کلاهک ژاپنی تمام لوله‌های ونت را کاور کرده و از معرض دید خارج کرد تا وجهه‌ی ظاهریِ بام دارای تناسبِ دیدِ خوبی گردد. از کلاهک ژاپنی در انواع سقف ها مثل سقف های مسطح و سقف های شیبدار،به راحتی می‌توان استفاده کرد. ارتفاع استاندارد برای ساخت کلاهک ژاپنی در هر ابعاد،به میزان ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر است،که بنا به تقاضای ناظر یا کارفرما این ارتفاع قابل افزایش یا کاهش است. تعداد پرّه های گریلیِ کلاهک ژاپنی معمولا ۴ پرّه است،اما با توجه به سفارشی بودنِ مراحلِ ساخت،تعدادِ این پرّه های کلاهک ژاپنی نیز قابل افزایش است.

از آن جایی که دیگ موتور خانه ها دائم روشن و خاموش می شود پس این مدل کلاهک به طور پیوسته گرم و سرد می شود، بنابراین استفاده از رنگ کوره ای هم در پشت کلاهک و هم روی گریل ها یکی از امور ضروری است. به دلیل ظاهر نامتناسب انتهای کانال های تهویه در سقف، می توانید تمامی سوکت های کانال های تهویه را جمع کرده و روی پایه کلاهک تیغه قرار دهید که ظاهری شکیل خواهد داشت. مواد ساخت کلاهک کلاه را می توان از انواع ورق های روغنی، مشکی، آهنی، رنگ شده و حتی فولادی ساخت. اگر این محصول از ورق روغنی یا مشکی ساخته شده است، استفاده از روکش استیل ضد زنگ و رنگ کوره ای در داخل و خارج درب ژاپنی برای جلوگیری از پایان زودهنگام آن به دلیل حرارت مداوم و عوامل طبیعی ضروری است. در صورتی هم که ضخامت ورق کلاهک کلبه ای بیش از یک میل باشد جهت نقاط اتصال از جوش co2 استفاده می گردد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار