هر چیزی که درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا باید بدانیم!

کشورهایی مثل روسیه و اوکراین، دورهای به نام “پادفک” را برای متقاضیان خود برگزار میکنند که در این دوره زبان رسمی کشور و اطلاعات لازم جهت زندگی در آن، به دانشجویان آموزش داده میشود. با این حال، این موضوع میتواند زنگ خطر باشد، زیرا در زمان خاص و مهمی برای اپل رخ داده است. زنگ خطری است که صدای آن مدتهاست درآمده اما ظاهراً متولیان نخواستهاند به آن اعتنا کنند وگرنه تا فراگیر نشده بود درصدد راهکارهایی برای کاهش این چالش برمیآمدند. در دوره اول که میتوان شروع آن را ابتدای دهه پنجاه میلادی فرض کرد، آمریکای شمالی مقصد اصلی محسوب میشد. دلیل اصلی مهاجرت این گروهها را تجارت و مسائل اقتصادی تشکیل میداد. اخذ اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ یکی از فرصت های اصلی موجود در این استان است. در روش اخذ اقامت از طریق کار، ایرانی ها می توانند، یک سفر ۹۰ روزه بدون ویزا به ترکیه داشته باشند، و ظرف مدت تعیین شده کار مورد نظر خود را جستجو کنند، و یا در ایران از طریق سایت های ترکی کار مورد نظر خود را پیدا کنند. در سالهای اخیر بسیاری از فعالین اقتصادی ایران و یا کسانی که به دنبال زندگی متنوعتر در کشور ترکیه هستند، به دنبال دریافت اقامت ترکیه و استفاده از مزایای آن هستند.

در روند مهاجرت به آمریکا از این طریق شما ابتدا باید برای دریافت حق شهروندی اقدام کنید و پس از شروع پروسه می توانید خانواده خود را به همراه ببرید. شخص اسپانسر باید شهروندی و اقامت دائم کانادا را داشته باشد. متقاضیان برای مهاجرت به کشور کانادا با مدرک فنی و حرفهای یا از طریق تحصیل، سرمایهگذاری و کار میتوانند از مشاوره های مهاجرتی مشاوران موسسه های مهاجرتی بهره مند شوند. در بسیاری از موسسات آموزشی شرط دارا بودن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه وجود دارد. این گروه شامل افرادی با مدرک تحصیلی پیشرفته یا معادل آن است که در مشاغلی مشغول به کار هستند که به فردی با مدرک پیشرفته نیاز دارد.

اپل کاربرانی که از پلفترمهای دیگر به سمت آیفون کشیده میشوند را Switchers یا مهاجر مینامد و این مهاجران همگی از سیستم عامل اندروید هستند. از بین بردن موانع سند علمی آموزشی کشور و اجرای مرحلهبهمرحله این سیستم از ملزومات است. در سیستم ورود سریع متقاضی میبایست یک پروفایل آنلاین ایجاد کند تا سیستم جامع رتبهبندی کانادا (CRS) به آن امتیاز بدهد. افرادی که با یکی از شهروندان کشور ایتالیا ازدواج کنند و بتوانند ازدواج خود را به صورت قانونی به ثبت رسانده و صحت آن را اثبات کنند، قادر خواهند بود تا به کشور ایتالیا مهاجرت کنند و در کنار همسر خود اقامت داشته باشند.

مدت اعتبار ویزای J به طول مدت دوره بستگی دارد اما طبق قانون آمریکا فرد متقاضی باید بعد از دو سال کشور آمریکا را ترک کند و در صورت لزوم برای ورود مجدد به این کشور، دوباره آن را تمدید نماید. این خبر درحالی منتشر می شود که طبق گزارش سیانان، تقاضای دهها هزار شهروند افغانستان که با نیروهای آمریکایی و سازمانهای وابسته به دولت آمریکا در دو دهه گذشته کار کرده بودند، با گذشت حدود یک سال روی کارآمدن دوباره گروه طالبان، هنوز نهایی نشده است. زیرا این کاربران پلتفرم Android را رها کرده و به خرید آیفون روی آوردهاند. همچنین رکورد مهاجرت از Android به آیفون در سه ماهه منتهی به ژوئن رشد دو رقمی قابل توجهی داشته است. علیرغم کسادی و تورم در بازارهای جهانی، اپل توانست در سه ماهه منتهی به ژوئن از رشد درآمدی ۲ درصدی سال گذشته به فروش ۸۳ میلیاردی برسد. اگر به هیچ یک از دو روش علاقه ای ندارید می توانید با پیدا کردن یک کنار مناسب در کشور ایتالیا چند سال به صورت موقت در این کشور اقامت کنید و در صورتی که کشور ایتالیا موافقت کند به صورت دائم در آن زندگی کنید.

افرادی که با شهروندان کانادا ازدواج نمایند، می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم دریافت نمایند. مؤسسات آموزشی که در همین اصفهان بهطور فراوان فعالیت میکنند و برخی از آنها با تبلیغات کاذب، والدین و دانشآموزان را راضی به مهاجرت کرده و حتی آزمونهایی را از سوی کشور مقصد برای جذب مهاجر برگزار میکنند. رحیم محمدی کارشناس آموزشی در گفتوگو با دنیای اقتصاد در ارتباط با علل مهاجرت دانشآموزان میگوید: این روزها عامل تحصیلی برای میل به مهاجرت ،چندان متغیر مهمی نیست چون از مسائلی است که بهطور خانوادگی اتفاق میافتد . دانشگاههای کشور هلند دارای سطح علمی بالایی هستند، مراکز تحقیقاتی که در این کشور دیده میشوند دارای بهترین کیفیت برای تحصیل هستند و این روال بهطور کلی با مزیتهای زیادی همراه است. موضوعی که اخیراً به حوزه دانشآموزی هم رسوخ یافته و با انواع و اقسام وعدهها از سوی واسطههای مهاجرتی دانشآموزان ،سوق به دانشگاههای خارج از کشور برای ادامه تحصیل مییابند. در این میان موسسات و شرکتهایی هم با تبلیغات و صفحات مجازی خود ،انگیزه بیشتری را برای مهاجرت ایجاد میکنند. و حالا کارشناسان برای چنین پدیدهای از دلایلی نام میبرند که هرکدام بهنوبه خود دارای اهمیت است و توجه و بررسیهای بیشتری را میطلبد.

مهاجرت به کشور عمان ؛کشور عمان در اصل یکی از کشورهای پادشاهی در شبهجزیره عربستان (Saudi سایت mohajerat100 Arabia) است. از دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، دوبی برای ایرانیان به یکی از کشورهای مهم خلیج فارس برای کسب درآمد تبدیل شد. سوریه، آذربایجان، ترکمستان، ایران و افغانستان به ترتیب کشورهایی هستند که ۵۰ درصد سهم از این بازار را دارند. مدیرعامل اپل اعلام کرده مهمترین چیز برای این شرکت حفظ رضایت مشتریهای وفادار بوده و بسیار خرسندیم که در حال حاضر گوشیهای آیفون ۹۸ درصد رضایت داشتهاند. سوئیس ، با چشم انداز های چشمگیر طبیعت خود و سطح بالا در کیفیت زندگی ، همچون یک یک آهنربا جمعیت مهاجران را از سراسر جهان به خود جذب کرده است .

جریانی که اگر استمرار یابد بهغیراز هدر رفت هزینههای تحصیل این دانشآموزان در طی دوران تحصیل ،بحرانی را پدید میآورد که از آن تحت عنوان کمبود نیرو انسانی متخصص و ماهر یاد میشود و قطعا جبرانناپذیر است. سوای از اینکه مشوقهای کشورهای دیگر برای جذب نخبگان بسیار وسوسهانگیز است حمایتهایی هم از دانشآموزانی میشود که باعث میشود برای تحصیل کشوری دیگر را انتخاب کنند. وی یادآور میشود : و در این میان از نقش نظام آموزشی هم نباید غافل بود.نظام آموزشی میبایست با ایجاد غیرت ملی در دانشآموز ، تفکری را ایجاد میکرد که فرد ،ماندن را به رفتن ترجیح میداد.و اکنون لازم است به این مهم توجه شود ، بررسی شود و راهکارهایی ایجاد گردد که جاذبه ماندن را برای دانشآموز بیشتر کند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به سیانان گفته است که تا هفته گذشته، نام دستکم ۷۴ هزار و ۲۷۴ نفر از شهروندان افغانستان در فهرست متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت ایالات متحد (SIV) وجود داشت. تیم کوک در ادامه گفته که اگر به فناوری 5G در سطح جهانی نگاه کنیم، متوجه میشویم که هنوز خیلی فراگیر نشده است. اگر برای تحصیل به فنلاند می روید و مدت تقریبی اقامت شما در کشور فنلاند بیش از ۲ سال است، به شما ʺمجوز اقامت با حق برخورداری از خدمات شهرداریʺ داده می شود. 1. کار با کارت فیروزه ای؛ در این نوع مجوز افرادی که مدرک دانشگاهی دارند و دارای سابقه و مهارت بالایی هستند می توانند از طریق اداره کار ترکیه کارت فیروزه ایی دریافت کنند با این کارت اجازه کار دائمی در ترکیه به آن ها داده می شود و تمامی امکانات شهروندی یک فرد در ترکیه را دارا هستند. وی تصریح میکند: دانشآموزان با چندگزینهای که برای آنها تعریف میشود روبرو هستند ویکی را انتخاب میکنند .مهاجرت قبل از دیپلم که باوجود بحث شهروندی ،ازنظر عدهای خروج از کشور در سنین پایینتر ، ارجح است و یا آنکه پس از مقطع کارشناسی ، برای مقاطع بالاتر به کشوری دیگر بروند.

مورد دیگر ،ارتقای جایگاه نخبگان ، معلمان ، اساتید و درکل تحصیلکردههای دانشگاهی است که خود عاملی بسیار مؤثر در تشویق دانشآموز برای ماندگاری محسوب میشود. برخی از نهادهای غیردولتی مانند کریسشن اینترنشنال تعداد ایرانیان مهاجر را چهار میلیون تخمین میزنند، اما منابع دانشگاهی تعداد مهاجران را میان نیم میلیون تا دو میلیون تخمین میزنند. همانطور که اشاره شد موضوع مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور بهویژه تحصیلکردههای دانشگاهی از مباحث قابلتأملی است که محل بحث و نگرانی است. همانطور که این یک امر بدیهی است اما باز هم اشاره می کنیم، که برای سفر یا مهاجرت به آمریکا نیاز به ویزای این کشور دارید. داشتن وکیل یا مشاور مهاجرت می تواند این روند را تسریع کرده و میزان موفقیت پرونده مهاجرت شما را افزایش دهد. و زمانی مشخص می تواند تقاضای تابعیت نماید که حداقل 3 سال از 5 سال را قبل از اقدام برای تابعیت سوئیس در آنجا زندگی کرده باشد. پس از انقلاب مشروطه در سال ۱۹۰۵، تعداد بسیاری از روشنفکران، مخالفان سیاسی، ناشران جراید و کتاب و تجار خردهپا به این جمع اضافه شدند، به طوری که در اواخر قرن نوزدهم و فقط در استانبول، تعداد ایرانیان را چهار هزار خانوار تخمین میزدند.

طبق این بیانیه، شهروندان افغانستانی از هفته آینده تنها با پر کردن یک فرم میتوانند درخواست ویزای خود را بدهند و دیگر نیازی به ارائه دادخواست جداگانه در اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا نخواهند داشت. رایج ترین گروه دسته خانواده کانادا همسران و شریکان زندگی تابعان دائمی و شهروندان کانادایی هستند. بیانیه اخیر آنتونی بلینکن و الخاندرو مایورکاس تاکید دارد که روند جدید بخشی از تلاشهای جاری آمریکا برای کارآمدتر کردن برنامه ویزاری مهاجرت برای شهروندان افغانستانی است و این روند به رفع موانع برای متقاضیان و همچنین کاهش زمان درخواست کمک خواهد کرد. شروع دوره اول را میشود به طور مستقیم با تلاشهای رژیم پهلوی برای ایجاد تغییرات اجتماعی و اقتصادی عمیق در جامعه ایران مربوط دانست. بهطوریکه گفته میشود نظام آموزشی ما از مدرسه تا دانشگاه دچار اشکال است و این چالش بزرگ در بحث مهاجرت تاثیر زیادی دارد. نام «صدف طاهریان» نیز در میان فهرست بازیگرانی که از ایران رفتند قرار دارد. انگیزش خدمت و بازدهی آنان با تن دادن به اجبارها یقننا آسیب جدی خواهد دید و تقابل و کاهش شدید سطح کیفی اموری چون بهداشت و پزشکی جامعه که با جان مردم رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد را به دنبال خواهد داشت که وضعیت اجتماعی کشور را از شرایط بحرانی کنونی نیز بحرانیتر خواهد نمود.

عامل نخست که شاید مهمترین مورد برای ایجاد انگیزه مهاجرت در میان دانشآموزان بشمار آید در تحلیل کارشناسان نظام آموزشی، ناشی از فرصتهای شغلی و به عبارتی احساس عدم امنیت شغلی پس از اتمام تحصیلات است درواقع اگر دانش آمورشی از آینده شغلی خود اطمینان داشته باشد بسیار کم اتفاق میافتد که میل به خروج داشته باشد . دیدگاه جامعه شناسان و کارشناسان آموزشی نسبت به این موضوع آن است که با یک مدیریت علمی ،فرهنگی و اجتماعی قوی میتوان بهتدریج مانع پیشروی چنین پدیدهای شد. تصویب قانون منع انتفاع از مؤسسات شبه آموزشی و حل مافیای کنکور از دیگر موارد مهمی است که میتواند دانشآموزان را تا میزانی وابسته به تحصیل در کشور خود کند. به این موضوع باید هزینههای زندگی دانشجو را نیز اضافه کنیم؛ بنابراین تحصیل در کشور المان نیاز به تمکن مالی دارد. بهترین شرایط تمکن مالی، زمانی است که نشان دهید مبلغ مورد نیاز، حداقل برای ۶ ماه در حسابتان بوده است. این ویزا 3 ماه اعتبار دارد. هر یک از این ویزا ها مراحلی دارند که با قطعی شدن نوع سفر شما اقداماتی جهت اخذ هر کدام از این ویزا ها صورت خواهد گرفت. شهروندان ایالات متحده نیازی به ویزای آمریکا ندارند اما برای سفر به خارج از آمریکا ممکن است به ویزای نیاز به ویزای کشور مقصد داشته باشند.

در برخی از مناطق جغرافیایی استفاده از آن به وضوح بیشتر است، اما اگر کل جهان را بخواهیم درنظر بگیریم، خواهیم دید که هنوز نفوذ چشمگیری نداشته است. محمدی تأکید میکند: اگر هم مهاجرتی انجام میگیرد باانگیزه بازگشت و خدمت به کشور خود باشد که این انگیزه مدتهاست افت کرده است و باید درصدد تقویت آن بود. فرزند شما میتواند با یکی از والدین اقدام کند و ما میتوانیم برای یکی از والدین ویزای همراهی دریافت کنیم و موارد زیادی هم وجود داشته است که ما برای هر دوی والدین ویزای همراهی دریافت کرده ایم. درحالیکه باید آنطرف سکه هم دیده شود که یک دانشآموز بدون تجربه با چه شرایطی در کشوری دیگر قادر به زندگی خواهد بود ؟ بهویژه زمانی که به شهرهایی مانند اصفهان میرسیم با توجه به تفکرات اصیل و سنتی که همچنان در میان اکثر خانوادههای این استان حاکم است کمی عجیب به نظر میآید که چگونه این والدین ، مهاجرت فرزند دانشآموز خود را میپذیرند ؟ و البته شاید همین افراد ،اگر از آینده فرزند خود اطمینان داشته باشد مهاجرت را برای فرزند خود نپذیرند. چهبسا بالغبر میلیاردها تومان هزینه کتابهای کنکور و کمکآموزشی میشود که چندان منفعتی برای آینده این دانشآموزان دربر ندارد .درصورتیکه میتوان ، چنین هزینههایی را صرف آموزش عملی این افرادی کرد که اغلب پس از تحصیل شاید بهجز آموختههای کتابها ، تبحری را فرانگرفته باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار