پینچ ولو دو زبانه با عملگر نیوماتیک APVED1 شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran

ابتدا طبقه اول هوا را از بیرون مکش کرده و سپس متراکم می کند اما این هوا وارد مخزن نمی شود؛ بلکه طبقه دوم هوای متراکم شده طبقه اول را دریافت کرده و آنرا متراکم تر جوایز می کند. ۴- هوای فشرده در هنگام تخلیه از شیرهای پنوماتیک، ایجاد آلودگی صوتی می نماید. البته با استفاده از صدا خفه کن تا حد زیادی می توان از بروز این مشکل جلوگیری نمود. فشار هوای خروجی کمپرسور قبل از ورود به ابزارآلات پنوماتیک باید دارای فشار معینی باشد. برای تنظیم فشار هوای ورودی به دستگاه می‌توانید از فشار شکن استفاده کنید.

  • بعد از فشرده شدن هوا توسط کمپرسور، هوا در مخزنی با فشار بالا ذخیره می شود.
  • هوای فشرده بوسیله کمپرسور تولید می‌شود و به یک شبکه توزیـع در کارخانه منتقل می‌شود.
  • در صورتی که شدت اصطکاک بین قطعات متحرک کنترل نشود، در مدت زمان کوتاهی آسیب های شدیدی به آن ها وارد می شود.
  • در این نوع شیر ها یک فنر وجود دارد که هنگامی که شیر در یک موقعیتی قرار می گیرد،
    برای برگشت شیر به موقعیت قبلی خود این فنر آزاد شده و شیر به حالت قبلی باز می گردد.
  • ما در این بخش می خواهیم به معرفی انواع اصلی این قطعه بپردازیم تا شما با انواع شیر پنوماتیک نیز آشنا شوید.
  • قابلیت اطمینان و کیفیت بالاتر Pinch Valve استثنایی است، به طوری که بسیاری از کاربران شیر، Pinch Valve را یک مزیت بزرگ برای سیستم خود می دانند.
یکی از عیب هایی که به سیستم پنوماتیک وارد می‌نمایند، ایجاد سر و صداهای زیاد است. قطعا برای اینکه بتوان این سیستم را پیاده سازی نمود، نیاز است تا شما صدای ایجاد شده را کاهش داده یا آن را کنترل نمایید. در بازار دستگاه هایی با نام کاهنده صدا وجود دارند که می‌توانند صدای ایجاد شده را بسیار کم کنند. در نظر داشته باشید که گاهی صدای فوق تا حدی زیاد است که شبیه به انفجار است.

تصویر زیر عملکرد یک شیر پنوماتیکی ۳/۲ (شیر دارای ۳ پورت و ۲ جهت یا حالت) را نشان می دهد. شیر ۲/۳ معمولاً برای کنترل مواردی از قبیل سیلندرهای یک طرفه (تک کاره) که یک ورودی دارند استفاده می شود. ابزار بادی را دور از تابش مستقیم نور خورشید و گرما، رطوبت، گرد و خاک نگهداری کنید. رطوبت باعث آسیب و زنگ زدگی قطعات شده و در نتیجه طول عمر ابزار را کاهش می‌دهد. هم‌چنین گرد و غبار در حرکت قطعات مکانیکی اختلال ایجاد کرده و راندمان دستگاه را کاهش می‌دهد.

پینچ ولو دو زبانه با عملگر نیوماتیک APVED1 شیرهای صنعتی آوند | kasrasaran

برای نصب پرچ، ابتدا باید با دریل سوراخ ایجاد کرده و سپس پرچ را با پرچ کن بادی وارد کرد. بسیاری از پرچ‌های بادی رگلاتوری دارند که به کاربر کمک می‌کند تا میزان فشار هوای وارده به دستگاه را تنظیم کند. علم پنوماتیک یکی از شاخه‌های رشته مکانیک سیالات بوده و در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. علم پنوماتیک در دهه 60 میلادی به‌صورت چشمگیری رشد پیدا کرد و امروزه جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع هوایی، صنایع چوب، فولاد، کاغذسازی، کارخانه قند و … دارد.

3 عملگر ها

شما باید دمای هوا و سیال را کاهش دهید تا به سیستم انتقالی آسیبی وارد نکند. از همین رو به واحد مجزایی برای خنک سازی سیستم و خشک کردن هوا نیز نیاز خواهید داشت. در نهایت هوای تراکم پذیر و دارای انرژی بالا، داخل مخزن ها نگهداری می‌شود. بخش فیلتر واحد مراقبت پنوماتیک وظیفه خشک سازی و فیلتر کردن آلودگی‌های هوای کمپرس شده را دارد.

بکس بادی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار