تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟

تبلیغات نمایشی پنل گوگل ادوردز ۱۸۰ میلیون بازدید ماهانه دارد. این موضوع را تایید میکند که تبلیغات گوگل چقدر میتواند موثر باشد. اگر کلمات کلیدی شما گسترده باشد، احتمال دارد که گوگل مخاطبین اشتباهی برایتان دست و پا کند و این به معنی کلیک کمتر و هزینه تبلیغات بیشتر است. عموما کمپین سرچ بیشتر از سایر کمپین ها در ایران طرفدار دارد. این تبلیغات میتوانند متنی یا تبلیغاتی تصویری باشند و در کنار محتوای مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده شوند. حتما قبل از راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی گوگل از جزئیات PPC مطلع شوید. روش پرداخت هزینهها در Google Ads به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است و تبلیغکنندگان، بازاریابان دیجیتال و صاحبان کسبوکار باید به ازای کلیک یا هر برداشت (CPM) در یک آگهی، هزینهای را پرداخت کنند. البته PPC مخصوص Google Ads نیست اما متداولترین کمپین پولی محسوب میشود. تبلیغات نمایشی (Display ads)، معمولاً مبتنی بر تصویر هستند و در صفحات وب Google Display Network نشان داده میشوند.

شارژ اکانت جزء خدمات شرکت ادنیک است و شما میتوانید از طریق سایت ادنیک حساب گوگل ادوردز خود را شارژ کنید. در این مرحله با ارائه یه پیشنهاد عالی دیگر می توانید او را وسوسه به خرید کنید. در گوگل ادز ، شما برای هر کلمه کلیدی در حساب خود پیشنهاد می دهید. به همین دلیل است که کلمه کلیدی خرید تور مسافرتی تابستانی استانبول قطعا بهتر از کلمه تور برای شما سودآوری دارد. از آنجایی که کلمات کلیدی عباراتی هستند که با خواسته جستجوگر مطابقت دارند و سوال آنها را پاسخ میدهند، باید روی انتخاب کلمه کلیدی تبلیغاتتان وسواس داشته باشید.

سایت گوگل ادز

بخش سوم هم Remarketing and similar audiences نام دارد که مربوط به لیست مخاطبانی از بخش Audience Lists ایجاد کردهایم، می باشد و میتوانیم لیست مورد نظرمان را از این قسمت انتخاب کنیم. هنگام پیدا کردن کلمات جدید، حواستان باشد کلماتی را انتخاب نکنید که واقعا به خدمات یا محصولات شما مربوط نیست. کاملا بدیهی است کاربری که به دنبال گوشی اپل است، اگر وارد صفحه محصولات سامسونگ شما شود، ناامید خواهد شد و بعید است چیزی از شما خریداری کند. فرض کنید کاربری وارد سایت آمازون شود و «خرید X-Box» را جستجو میکند. تبلیغات جستجو (Search ads)، تبلیغاتی متنی است که در بین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. پرداخت به ازای هر کلیک یا همان PPC، نوعی تبلیغات است که در آن تبلیغکننده مبلغی را به ازای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت میکند. گوگل ادسنس Google AdSense پلتفرمی است که میتوانید کسبوکار اینترنتی خود را به آن معرفی کنید و عضو شبکه گوگل شوید و تبلیغات منتشر کنید.

وقتی میخواهید match type مناسبی برای یک کیورد انتخاب کنید، پیشنهاد میشود از استراتژی گسترده به محدود استفاده کنید. در واقع به گوگل میگوید که آیا میخواهید تبلیغ برای همین کلمات کلیدی و به صورت دقیق نمایش داده شود یا عبارات نیمه مشابه هم کفایت میکند. در این بخش اصطلاحاتی به شما معرفی میکنیم که باید آنها را بدانید. در این صورت میتوانید گوگل ادز خود را تنظیم، مدیریت و بهینه کنید. در این صورت نتیجه بهتری دریافت میکنید. CTR همان تعداد کلیکهایی است که متناسب با تعداد بازدید، روی آگهی خود دریافت میکنید.

نکات مهم در هنگام انجام ریمارکتینگ گوگل که باید بدانید!

اگر از لحاظ بازگشت سرمایه سئو و گوگل ادوردز را با هم مقایسه کنیم، هر دوی این روشها به مقدار کافی بازدید کننده و مشتریهای سایت را بالا میبرند ولی تفاوت این دو در زمان کسب نتیجه است. اما تمامی این امکانات در سیستم تبلیغ در گوگل وجود داشته و به کارگیری آنها نیازمند مهارت و تجربه کافی در این زمینه است. افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونهها یا extensionها هستند که ۲ نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است.

● Phrase Match با عبارتهایی مطابقت دارد که عبارت کلمه کلیدی شما را با ترتیب دقیق در بر داشته باشد اما ممکن است شامل کلمات اضافی قبل یا بعد از آن باشد. در واقع تبلیغات گوگل در دسته ی دوم عوامل تاثیرگذار یعنی نوع غیرمستقیم قرار میگیرد و تاثیری در سئو سایت شما ندارد یعنی این لینک های تبلیغاتی به عنوان بک لینک شناخته نمی شوند. گوگل adwords یکی از بهترین پلتفرمهای تبلیغاتی است. پس اگر میخواهید تبلیغات شما برای افرادی که به دنبال محصولات شما هستند نمایش داده شوند این کمپین میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

از این نظر، برنامه تبلیغاتی Google Ads به افراد کمک می کند تا به طور آنلاین از طریق اینترنت به کاربران دسترسی پیدا کنند. کسب درآمد قابل توجه از گوگل ادسنس نیاز به یک برنامه منظم دارد. سه نوع کمپین پولی در Google Ads وجود دارد که باید یکی از آنها را انتخاب کنید. در صورتی که نمره کیفیت شما پایین باشد، کاربران کمتری تبلیغات شما را میبینند و شانس کمتری برای تبدیل خواهید داشت. با این تفصیر مشخص است که تبلیغات گوگل ادز واقعا جواب میدهد و در درازمدت تاثیری فوقالعاده بر فروش و پیشرفت کسب و کار خواهد داشت. در این سرویس کارشناسان ما روزانه اکانت شما را بررسی میکنند و مواردی که باعث بهبود معیارهای اکانت گوگل ادوردز شما میشود را با هماهنگی شما اعمال میکنند. نمایش در جیمیل: ممکن است کاربر در حال بررسی جیمیل خود باشد و در بالای جیمیل خود (بخصوص در بخش Promotions)، محتوای تبلیغاتی شما را ببیند و پس از کلیک روی آن، وارد سایت شما شود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

گوگل ادز در چه صورتی کارآمد و موثر است؟ هر چه سایت شما به لحاظ تفکیک صفحات محصول و صفحات لندینگ به شکل درستی بهینه شده باشد گوگل امتیاز بیشتری را برای سایت شما در نظر میگیرد. یادتان باشد که حرکت راحت کاربر در سایت شانستان را برای فروش بقیه محصولات به او را هم زیاد میکند و در نتیجه رضایت کاربر از سایتتان هم بیشتر میشود. به هر حال نباید به زودی تسلیم شوید و اگر به دنبال آیندهای موفق و پربازده برای کسب و کارتان هستید، توصیههای ارائه شده توسط سایت hubspot که در ادامه آورده شده است را دست کم نگیرید. نکته بسیار مهم دیگر هم است که هرچند گوگل تلاش میکند تا تبلیغ شما را بالاتر از رقیبتان نمایش دهد، اما همچنان امتیاز کیفی تبلیغ شما، نقش تعیین کنندهتری در رتبه تبلیغتان دارد.

سایت اصلی گوگل ادز

ممکن است بپرسید که اصلا این ابزار تاثیر کافی را دارد و میتواند پاسخ مناسبی به هزینههای صرف شده بدهد؟ به بیان ساده CVR بالا به این معنی است که صفحه فرود شما یک تجربه کاربری یکپارچهای ارائه میدهد که با وعده داده شده در تبلیغ مطابقت دارد. QS یک عامل تعیینکننده در AdRank شما است. مثلاً اگه شما به صورت آنلاین کفش میفروشین، ممکنه کلمات کلیدی مثل “کفش ورزشی نایک” یا “کفش ورزشی زنانه” رو پیشنهاد بدین. در نتیجه کاربران می توانند تبلیغ های مرتبط تری با چیزی که جستجو می کنند پیدا کنند ، تبلیغ کنندگان هم می توانند با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط بگیرند و البته کمترین هزینه ممکن را پرداخت کنند و گوگل هم میلیاردها دلار درآمد را به چنگ می آورد! 43٪ از مشتریان چیزی را که در یک تبلیغ YouTube دیدهاند، خریداری میکنند. با استفاده از سرویس google adsense میتوانید تبلیغات خود را در GDN قرار دهید.

اگر نمیخواهید وبسایت ایجاد کنید، می توانید با Google My Business یک صفحه محلی ایجاد کنید و با کمپینهای هوشمند در Google Ads تبلیغ کنید. از طرفی هزینههای تبلیغات و تبدیل در این حوزهها هم بسیار متفاوت است. پس از کلمات کلیدی مناسب در صفحه فرود استفاده کنید، آن را برای رسیدن به نرخ تبدیل مناسب بهینه کنید و در نهایت مخاطب را به هدف مطلوبش برسانید. هرچه داده های تبدیل شما دقیق تر و کلیک و تبدیل بیشتری داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که استراتژی های پیشنهاد خودکار برای شما مفید باشد.

برخی از افراد تبلیغات در گوگل ادز را تجربه میکنند، ولی آن را ناموفق میدانند. برخی از افراد گمان میکنند که تبلیغات به صورت شبانه روزی بهتر بوده و بیشتر در معرض توجه کاربر قرار میگیرد، اما اینطور نیست. برخی از این موارد مختص Google Ads و برخی دیگر به PPC مربوط هستند. با برخی از راهکارها ، می توانید کمپین را شروع یا متوقف کنید، برخلاف تبلیغات سنتی که به صورت رندوم مخاطب را به دست می آورید، در گوگل ادوردز با قیمت مناسب می توانید به افراد مناسب برسید.

نحوه کار با گوگل ادز

با توجه به واحدهای ارزی بسته های متفاوتی وجود دارد، اما میزانی نمی توان تعیین کرد، شما می توانید حساب خود را به میزان دلخواه شارژ نمایید ولی اگه قصد خرید بسته مورد نظر خود را با توجه واحد ارزی دارید، با توجه به واحد ارزی باید حساب خود را شارژ نمایید. به جای اینکار، ما قیمت پیشنهادی هر کلمه در تبلیغات شما را به صورت دستی تعیین درامد از گوگل ادز میکنیم. در واقع شما در این قسمت سقف بودجه خود را مشخص می کنید. اگرچه این سیستم پیچیده است، اما با استفاده از آن میتوانید سود زیادی کسب کنید و حتی با کمترین بودجه بازاریابی، کمپینهای سودآور با CPC های (پرداخت به ازای هر کلیک) پایین اجرا کنید. تقریبا اکثر کارت هایی که شرکت های ایرانی در داخل کشور می فروشند به صورت prepaid هستند. گوگل ادز به شما این امکان را میدهد که تبلیغات به موقع (از طریق تلفن همراه و دسک تاپ) را ایجاد کنید و در بین مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

درامد از گوگل ادز

کلمات کلیدی منفی (Negative Keyword) به شما این امکان را میدهند تا عبارتهای غیرهدفمندی که جستجو میشوند را از کمپینهای خود حذف کنید و به این ترتیب فقط روی کلمات کلیدی مربوط به مشتریان خود تمرکز کنید. تبلیغکنندگان بر اساس کلمات کلیدی و جستجوها پیشنهاداتی ارائه میدهند و برندگان بسته به نوع انتخاب کمپین تبلیغاتی، در بالای صفحات نتایج گوگل، در ویدیوهای یوتیوب یا در وبسایتهای مربوطه قرار میگیرند. این برنامههای افزودنی در یکی از پنج دسته زیر قرار میگیرند: لینک سایت، تماس، موقعیت مکانی، پیشنهاد یا برنامه.

این امتیاز بر اساس میزان مرتبط بودن هر تبلیغ با کلمات کلیدی موردنظر آن، کیفیت صفحه فرود و سابقه عملکرد کاربر مشخص میشود. با گوگل ادز Google Ads میتوانید آن را با تبلیغات اپلیکیشن در بزرگترین بسترها برای دیده شدن، از جمله Google Play، YouTube، Search، و Google Show Network به نمایش بگذارید و میزان نصب آن را افزایش دهید. گوگل فقط به دنبال کسب درآمد نیست و برای جلب رضایت کاربران خود (که اهمیت بسیار بالایی هم برایش دارد)، همواره تلاش دارد تا تبلیغی که کیفیت بالاتری دارد را در رتبه بالاتری قرار دهد.

نکته مثبت این است که شما فقط برای کلیکهایی که واقعا آگهی شما را دریافت میکنند، هزینه میکنید. هر روز مردم در سرتاسر جهان از گوگل به عنوان ابزاری برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده میکنند. نکات مهم در هنگام انجام ریمارکتینگ گوگل که باید بدانید! ویژگیهای آن شامل اطلاعات بروز، نکات کلیدی و آزمونهای گوناگون است. حالت اول زمانی است که بیننده حداقل 30 ثانیه از ویدیوی شما را مشاهده یا روی آن کلیک کند (CPV bidding). تبلیغات ویدیویی (Video ads) بین ۶ – ۱۵ ثانیه است و در یوتیوب نمایش داده میشود. شما از قبل می دانید این افراد در وب به دنبال همزن برقی می گردند و شاید با یک پیشنهاد ویژه (مانند ارسال رایگان) میتوانید نظر آنها را جلب کنید و آنها را مجددا به سایت خود برای خرید همزن برقی با “ارسال رایگان” بازگردانید. این سادهترین و رایجترین نوع تبلیغات گوگل است که با دیدن علامت Ad در کنار نتایج جست جو میتوانید محتویات را ببینید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار