صفر تا صد مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی در ایتالیا برای زندگی توریستی با هزینه های یک دانشجو بسیار متفاوت است. در قاره آمریکا و آفریقا، مهاجرتهای نامنظم پدیدهای بسیار رایجتر است. در این قسمت نتایج بدست آمده از تحقیق را به صورت توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار دادهایم. شهر محل سکونت: نتایج نشان داد که افراد ساکن در شیراز بیشتر از افراد ساکن در ارسنجان، عامل آموزشی را علل گرایش به مهاجرت خود بیان کردهاند. به بیان دیگر می توان گفت که کشور کانادا به دلیل پذیرش مهاجران از سراسر جهان، یک کشور چند ملیتی محسوب می گردد. در صورتی که بتوانند از یک کارفرمای هلندی پیشنهاد کاری اخذ کنند یا پذیرش از دانشگاه های این کشور بگیرند، می توانند به هلند مهاجرت کنند. به همین دلیل حقوق اقلیت ها در این کشور به خوبی حفظ می گردد. تعداد ویزاهای موجود ممکن است بسته به کشور فعلی شما محدودتر باشد.

درآمد حاصل از صادرات نفت، تغییر ناگهانی در جامعه ایران از سنتی به مدرن را اجازه داد وشاهد تحرک خانواده طبقه میانی و بالا برای فرستادن فرزندانشان به خارج جهت کسب تحصیلات و دسترسی به امنیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، در این دوره بسیار دیده میشد. شما باید اجازه مقامات رسمی مهاجرت را برای کار داشته باشید. عامل اول، بسته شدن دانشگاه­هاو در فاصله کوتاهی از آن، عامل دوم که آغاز جنگ تحمیلی است.عامل اول موجب شد تا متخصصان جوانی که در اوایل انقلاب با اشتیاق به ایران برگشته­بودند و هر کدام در دانشگاه یا مؤسسه­ای مشغول به کار شده­بودند، چون هنوز به طور پیمانی یا ساعتی به تدریس اشتغال داشتند و به استخدام رسمی در نیامده بودند، با بسته شدن دانشگاه­ها به کشور محل تحصیل خود بازگردند تا چه بسا با یافتن شغل جذب جامعه میزبان شوند. مرحله اول: در آستانه انقلاب؛ یعنی ماه­های پیش از بهمن 1357 که قشر وسیعی از متخصصان شاغل در نهادهای دولتی، اغلب در گروه نسبی بالا و با تجربه مطالعاتی از انقلاب­های دنیا، آسان و سریع جذب جامعه میزبان و مشغول کار شدند.

شاید شما تجارب ناموفقی از مهاجرت را در میان افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را داشته اند، در اطراف خود دیده باشید. اگر تخصص خاصی دارید شرکت هایی در ترکیه هستند که طی مراحلی که از طریق موسسه مهاجرتی آوات می توانید اقدام کنید قادر به استخدام شما می باشند. 3 آزمون مهمی که برای مهارت با آن سر و کار دارید عبارتند از: TEF، CELPIP و IELTS. از آنجایی که دولت کانادا هیچ گونه حمایت مالی برای مهاجران تازه وارد به کانادا از طریق ویزای استارتاپ ارائه نمی دهد، باید ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از خود و افراد همراه خود را در کانادا دارید. کسانی که از طریق ویزای تحصیلی در کانادا اقامت دارند، می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای کار کانادا را دریافت کنند. از جمله مسائلی هستند که افراد به موجب آن ها ممگن است در یک کشور تحقیر شده و یا محدود شوند که به کمک مهاجرت به کشوری با قوانین سازگار تر می توان آسودگی و امنیت بیشتری را به دست آورد. همین امر کانادا را مبدل به یک مقصد جذاب برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، می نماید.

اگر شما نیز در شغل یا حرفه ای ماهرت دارید می توانید از راه ویزای EB3 به آمریکا مهاجرت نمایید تا کار فرمایان در آمریکا طبق مهارتان، شما را استخدام نمایند. روش اول زمانی است که شما در استخدام یک کارفرما قرار دارید. در این مرحله لازم است تا یک حساب MyCIC بسازید و کد شخصی خود را ارسال کنید. در طرح مسأله مهاجرت لازم است به چند نکته توجه شود: 1- مهاجرت یک مسأله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. اخذ امتیاز لازم در مصاحبه مهاجرتی برای اخذ گرین کارت آمریکا لازم است. بین شرکت مهاجرتی الست گروپ و افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ابتدا یک قرارداد همکاری کاملا شفاف منعقد می گردد. جابه جا شدن انسانها برای ارتقای کمی و کیفی زندگی، ابعاد تازه ای به خود گرفته و این تحرکات به عنوان یک مسأله اجتماعی مطرح گردیده است. شکل­گیری مهاجرت به عنوان یکی ازپدیدههای اجتماعی کلان ذهن و اندیشه بسیاری از صاحب نظران را به خود معطوف نموده است. از نظر بسیاری از افراد متخصص، استرالیا راحتترین کشور برای مهاجرت ایرانیها است. تیم ملی والیبال زنان ترکیه از تیمهای ملی موفق ترکیه بودهاست و توانستهاست که در بازیهای اروپایی، مسابقات قهرمانی والیبال زنان اروپا و بسیاری دیگر، مدالهای برتر را ار آن خود کند.

تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاتورک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد. متوسط عمر افراد در کشور کانادا بالای 80 سال می باشد و کیفیت زندگی سالمندان این کشور در میان سایر کشورهای جهان جایگاه بسیار بالایی دارد و جزء بهترین ها می باشد. این کشور خدمات بسیار کم نظیری را برای افراد آسیب پذیر جامعه مانند معلولان در نظر گرفته است. با وجود این که سیستم آموزشی کانادا در زمره بهترین سیستم های آموزشی دنیاست، ولی میزان هزینه های آن در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته ای مانند استرالیا و آمریکا کمتر می باشد. بنابراین باید در بررسی این پدیده به سیاسیت­های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی – آموزشی و سیاسی نظام توجه کرد.2- مهاجرت به خصوص مهاجرت نخبگان حاصل اقتصاد بازار آزاد و ایجاد نوعی بازار بین المللی برای دستیابی به مهارت­های تخصصی است. امروزه شمار زیادی از مردم جهان با توجه به شرایط بد حاکم در کشور خودشان مانند اقتصادی ، سیاسی ، جنگ و غیره اقدام به مهاجرت میکنند.آمریکا از محبوبترین کشور ها برای مهاجران می باشد.

عامل دوم جنگ تحمیلی؛ به تدریج و در بلند مدت موجب مهاجرت اقشار مختلف، از جمله متخصصان به ویژه پزشکان شد که مجبور بودند مدتی را در سایت mohajerat100 جبهه بگذرانند. کم ترین درآمد سالیانه ی یک پزشک در سراسر کشور عمان و برای پایین ترین سطح تجربه حدود 22000 دلار آمریکا و بالاترین میزان درآمد برای یک پزشک با تجربه حدود 340000 دلار گزارش شده است. یکی از ویژگی های کشور کانادا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر که موجب استقبال مهاجرین برای مهاجرت به این کشور گردیده است، امنیت زندگی در کشور کانادا می باشد. برای ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت نیاز نیست که کسب و کار شما حتما فعال باشد و فقط ثبت رسمی شرکت در ترکیه کافیست. موسسه مشاوره ای اتریش، خدمات مشاوره ای دارد و برای مثال در خصوص پذیرش یا شرایط زندگی در کشورهای اروپایی یا کانادا و امریکا به شما اطلاعات می دهد همچنین اگر شما برای امر مهاجرت یا اقامت نیاز به یک وکیل فرانسوی یا اتریشی یا مشاوره رسمی مهاجرتی دولت کانادا ،استرالیا یا آمریکا را دارید، همکاران مجاز و وکلای محلی همان کشور را معرفی می نماید. البته این والدین اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت، مگر اینکه خود نیز پس از ورود برای پذیرش یک دوره تحصیلی اقدام کنند تا پس از تحصیل ویزای کاردریافت نمایند.

همان گونه که در توضیحات مزایای مهاجرت به کشور کانادا عنوان شد، کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا و جذاب ترین آن ها برای مهاجرت می باشد. بنابراین افراد در هر سن و سال و با هر جنسیتی می توانند بدون نگرانی از تبعیض و یا سوگیری و فقط با اثبات توانمندی و شایستگی های خود به موقعیت های مناسب کاری دست پیدا کنند. بعد از آن پس از پنج سال میتوانید درخواست اقامت دائم و دریافت گرین کارت آمریکا را بدهید. همچنین اگر شخصی با استفاده از اقامت موقت در کشور کانادا حضور دارد؛ میتواند در صورت دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرما؛ درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این استان ارائه کند.

مرحله دوم: که از بهمن 1357 اغاز شد و طی آن گروه­های متعدد بر اثر عوامل و انگیزه­های متفاوت و در مقاطع زمانی مختلف مهاجرت کردند. مهاجرت کانادا (Canadian Immigration) و روشهای آن این روزها بارها و بارها توسط کاربران مختلف جستجو میشود. سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق قرضه دولتی نیز از دیگر روشهای سرمایه گذاری در ترکیه میباشند. در کانادا علاوه بر این که تبعیض های قومیتی و نژادی وجود ندارد، تبعیض جنسیتی و سنی نیز دیده نمی شود. همچنین افزایش مهاجرت افراد با تحصیلات عالی و مهارت بالا در اثر انقلاب فرهنگی را در این دوره شاهدیم (Hakimzadeh, 2006: 22). پدیده مهاجرت متخصصان، که از سالهای 1330 شمسی در ایران شکل گرفته بود. در واقع با راهنمایی کارشناسان خبره گروه مهاجرتی الست گروپ، قوانین جدید مهاجرت به کانادا و همچنین بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت به کانادا برای فرد متقاضی تعیین می گردد. مهاجران در این کشور احساس غریبگی نمی کنند و به دلیل وجود فرهنگ های متفاوت، احساس گسستگی و جدایی نمی کند و خود را راحت تر با شرایط جدید سازگار می نمایند. رویکرد و دیدگاه اصلی کشور کانادا در مورد مهاجران این است که زمانی که مهاجران با اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت می کنند، شهروندان مفیدتر و بهتری می توانند برای این کشور باشند.

4- مهاجرت برای کشور و دولت مبدأ همواره و از همه جهات، مسأله آفرین نیست؛ زیرا در حالیکه مشکل کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص و تقلیل سرمایه انسانی را پیش می­آورد ولی از مشکلات جمعیتی اشتغال و نیز بحران­های سیاسی و اجتماعی جامعه مبدأ می­کاهد(شهبازی، 1386: 6-12). از نظر تاریخی، مهاجرت به عنوان یک جزء دیرپا در تمدن بشر در غنی­تر ساختن جوامع و سودرسانی به اقتصاد کشورهای مبدأ و مقصد نقش داشته است. کانادا معمولا در نزاع های بین المللی بی طرف می باشد و بیشترین تمرکز خود را برای پیشرفت اقتصادی، بالا بردن سطح رفاهی شهروندان خود، افزایش کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی برای مردم معطوف نموده است. در کشور کانادا تحصیل و استفاده از امکانات آموزشی در مقاطع ابتدایی و دبیرستان کاملا رایگان می باشد.

ب- طبق آمار تخمین زده شده، تعداد مهاجرین در سال 2050 از مرز 250 میلیون نفر خواهد گذشت. برای خرید ملک در پرتغال سه حالت 280، 350 و 500 هزار یورویی، یونان 250 هزار یورویی و اسپانیا 500 هزار یورویی وجود دارد که در این بین با خرید ملک یونان می توانید اقامت دائم را از ابتدا دریافت نمایید. لازم به ذکر است به علت هجوم پناهجویان به هلند طی سال های اخیر دولت این کشور در ارتباط با پذیرش پناهجویان قوانین سختگیرانه و دشواری وضع نموده است. در چند سال اخیر، پول کانادا ارزش خود را در سطح جهان حفظ نموده است و دلار کشور کانادا در زمره بهترین ارزهای دنیا قرار دارد.

این شهر دارای جمعیتی در حدود ۸۰,۰۱۷ نفر در محدوده شهری و ۳۴۴,۶۱۵ نفر در منطقه بزرگ ویکتوریا است، که آن را در رتبه پانزدهم پرجمعیت ترین منطقه شهری کانادا قرار داده است. که حدود ۱ میلیون و دویست هزار تومان تومان برای هر نفر است . چنین تخمین زده می شود که در حدود 191 میلیون نفر در خارج از کشور محل تولد خود زندگی می­کنند که این تعداد بیش از3 درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. الف- بر اساس آمار سال 2005، از هر 10 نفر مهاجر بین المللی 6 نفر در کشورهای توسعه یافته زندگی می­کنند.

در ماه­های اول پس از پیروزی انقلاب به خاطر بروز ناآرامی­ها و نا امنی­های خیابانی­، گروهی از ترس و وحشت با عجله و شتاب و بدون برنامه ریزی قبلی ایران را ترک کردند. از کیفیت بالای آموزش گرفته تا اقتصاد پویا و فرصتهای کاری مناسب در استرالیا همه و همه میتوانند گواه این ادعا باشند که استرالیا برای مهاجرت مناسب است. یکی از چالش های بزرگی که اغلب افراد در فرآیند مهاجرت به کانادا و سایر کشورهای توسعه یافته و مهاجر پذیر با آن مواجه می شوند، نداشتن سطح مهارت زبان مناسب برای مهاجرت به این کشورها می باشد. حوزه های اشتغال این کشور دارای گستردگی بالایی است، بنابراین افراد با مهارت های شغلی متنوع می توانند در ایالت های این کشور مشغول به کار و زندگی شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار